Arginina sau L-arginina este un aminoacid folosit pentru producţia proteinelor. Acesta poate fi luat din alimente bogate în arginină, dar şi din suplimente.

Comunitatea medicală consideră arginina un acid semi-esenţial, deoarece corpul îl poate şi produce, dar îl poate şi absorbi din ceea ce mâncăm. Copii au nevoie să absoarbă o anumită cantitate de arginină din dietă pentru a le susţine creşterea, în timp ce organismul adult tinde să se mulţumească numai cu arginina pe care o produce. Totuşi, unii adulţi nu produc suficientă arginină, aşa că au nevoie să o ia din alimentaţie, pentru a nu dezvolta o deficienţă. Arginina ajută rinichii să funcţioneze mai eficient, contribuie la vindecarea mai rapidă a rănilor, stimulează sistemul imunitar şi susţine echilibrul hormonal.

Ce alimente bogate în arginină poţi mânca şi când

 Aportul poate fi crescut prin consumul anumitor alimente bogate în arginină. Un studiu din 2013 a arătat că suplimentele cu arginină pot îmbunătăţi circulaţia persoanelor cu diabet. În caz de infarct recent, medicii recomandă să nu se ia arginină. De asemenea, anumite cercetări au arătat că persoanele care au herpes trebuie să evite suplimentele de arginină, deoarece aceasta creşte riscul de apariţie a veziculelor.

Nucile şi seminţele

Atât nucile cât şi seminţele sunt alimente bogate în arginină. Seminţele de dovleac au cea mai mare concentraţie din acest aminoacid. Deşi majoritatea oamenilor aruncă seminţele de pepene, şi ele sunt o sursă bună de arginină. De asemenea, seminţele de susan, nucile uscate, migdalele şi mugurii de pin. Consumă un pumn de seminţe după-amiaza, pe post de gustare. Nu depăşi cantitatea recomandată, deoarece nucile şi seminţele au foarte multe calorii.

Curcanul şi vita

Deşi cantităţi semnificative de arginină se găsesc şi în carnea de pui şi în cea de porc, cea mai bogată în arginină este carnea de curcan şi cea de vită. La masa de prânz, mănâncă 100 g de piept de curcan sau 100 g vită cu 250 g fasole verde sau broccoli, pregătite la abur şi asezonate cu sare, piper, lămâie, usturoi şi puţin ulei de măsline. E indicat să nu mănânci carne de vită mai des de două ori pe săptămână, deoarece creşte acidul uric din organism.

Leguminoasele

Mai ales pentru persoanele care nu consumă carne, leguminoasele sunt nu doar o sursă de proteine, ci şi una de arginină. Ai grijă, însă, la cantitatea consumată şi la momentul zilei în care le mănânci, deoarece leguminoasele au şi ele multe calorii şi, în plus, balonează. Boabele de soia şi năutul sunt leguminoasele cele mai bogate în arginină. La micul dejun, consumă o lipie cu 100 g de hummus sau 100 g de pate de soia făcut în casă, 1 roşie feliată şi 1 castravete murat tăiat rondele.

Citeşte mai multe despre alimente bogate în arginină:

Alimente bogate în aminoacizi esenţiali 

Beneficiile nucilor