Studiu: aceast─â vitamin─â poate reduce anxietatea ┼či depresia

Anumite substan┼úe nutritive pot aduce beneficii inclusiv asupra st─ârii psihice. O cercetare recent─â arat─â c─â persoanele care se confrunt─â cu anxietate ┼či depresie pot observa amelior─âri dup─â administrarea unei vitamine.

image

Suplimentele cu vitamina B6 pot aduce ameliorare ├«n anxietate ┼či depresie. Foto: Shutterstock

Speciali┼čtii de la Universitatea Reading din Marea Britanie au descoperit c─â persoanele anxioase ┼či depresive care au luat suplimente de vitamina B6 timp de o lun─â au avut o stare mental─â bun─â.

ÔÇťFunc┼úionarea creierului depinde de un echilibru delicat ├«ntre neurotransmi┼ú─âtorii excitatori care transmit informa┼úia ┼či neurotransmi┼ú─âtorii inhibitori, care reduc ┼čansele ca o celul─â s─â ac┼úionezeÔÇŁ, a explicat dr. David Field, autorul principal de la ╚ścoala de Psihologie ╚Öi ╚śtiin╚Ťe Clinice de limbaj de la Universitatea Reading.

Vitamina B6 are un efect calmant

Noua cercetare publicat─â ├«n revista ÔÇťHuman Psychopharmacology: Clinical and ExperimentalÔÇŁ a analizat rolul poten┼úial al vitaminei B6, care cre┼čte produc┼úia de GABA (acid gamma-aminobutiric) ├«n organism.

ÔÇ×Vitamina B6 ajut─â organismul s─â produc─â un mesager chimic specific care inhib─â impulsurile din creier, iar studiul nostru asociaz─â acest efect calmant de reducere a anxiet─â╚Ťii la participan╚ŤiÔÇŁ, a detaliat Dr. David Field.

În cadrul cercetării, peste 300 de persoane au primit fie suplimente de vitamina B6 sau B12 în doze peste cele recomandate, fie un placebo.

Nivelurile crescute de GABA la participan╚Ťii care au luat suplimente de vitamina B6 au fost confirmate prin teste. ÔÇ×Multe alimente, inclusiv tonul, n─âutul ╚Öi multe fructe ╚Öi legume, con╚Ťin vitamina B6. Cu toate acestea, dozele mari folosite ├«n acest studiu sugereaz─â c─â ar fi necesare suplimente pentru a avea un efect pozitiv asupra st─ârii de spiritÔÇŁ, explic─â dr. Field.

Ce roluri are vitamina B6 în organism

Piridoxina sau vitamina B6 este implicat─â ├«n metabolismul proteinelor ╚Öi glucidelor, particip─â la producerea hemoglobinei ╚Öi ajut─â la func╚Ťionarea corect─â a creierului, asigur─â sinteza anumitor neurotransmi╚Ť─âtori precum serotonina ╚Öi dopamina. Este necesar─â ╚Öi pentru formarea anticorpilor, iar ├«n combina╚Ťie cu magneziul, ajut─â la combaterea stresului ╚Öi a insomniei.  

Surse naturale: Nuci, linte, soia, banane, avocado, cartofi.

Necesar de vitamina B6

B─ârba╚Ťi: 1,7 mg

Femei: 1,5 mg

Caren╚Ťa se manifest─â prin: ame╚Ťeli, convulsii, nervozitate, ulcera╚Ťii pe piele, anemie, calculi renali, sc─âderea imunit─â╚Ťii. Lipsa acestei vitamine apare mai ales la alcoolici ╚Öi la cei cu boli inflamatoare intestinale.

Exces: apare rar; se manifest─â prin pierderea sensibilit─â╚Ťii extremit─â╚Ťilor, leziuni ale sistemului nervos.

╚śtiai? Adolescen╚Ťii, gravidele ╚Öi v├órstnicii sunt cei mai expu╚Öi riscului de aport insuficient de vitamina B6.