Sistemul osos este alcătuit din 206 oase, conectate între ele prin ariculaţii. Rolul acestuia este de a susţine greutatea corpului, de a permite mobilitatea acestuia şi de a proteja organele interne. Dar ai nevoie şi de diete sanatoase...!

Dacă pilonul de susţinere, reprezentat de sistemul osos este solid, atunci întreg organismul va fi fortificat. Întărirea oaselor se poate realiza apelând la diete sănătoase, care să conţină alimente ce susţin sistemul osos, consumul acestora fiind necesar încă din copilărie.

Unul dintre cele mai importante roluri ale sistemului osos este cel de păstrare al echilibrului acido-bazic. Când pH-ul sângelui este prea acid, osul eliberează elemente alcaline (săruri alcaline) pentru a neutraliza acizii. Asta duce la pierderi de masă osoasă (şi calciu), concomitent cu eliberearea rapidă a toxinelor şi metalelor grele stocate în ţesutul osos. De aceea, pentru păstrarea densităţii oaselor şi pentru întărirea lor, o alimentaţie alcalinizantă este de maximă importanţă.

O grijă specială trebuie acordată şi aportului de minerale. Calciul este cel mai cunoscut, însă fără un aport proporţional din celelalte minerale (în special magneziu şi fosfor) efectele sunt chiar contrare.

Acestea sunt alimentele care, incluse în dietă, vor păstra densitatea osoasă în parametri optimi.

1. Rubarba

Medicina tradiţională asociază această plantă cu menţinerea sănătăţii oaselor. Rubarba conţine toţi nutrienţii de care oasele noastre au nevoie, fiind recomandată în alimentaţia tuturor, inclusiv a copiilor.

2. Peştele (cu tot cu oase)

Sardinele şi hamsiile reprezintă surse excelente de minerale care asigură menţinerea sănătăţii oaselor. Oasele de peşte sunt deosebit de bogate în mierale, în special în calciu şi fosfor, minerale esenţiale menţinerii sănătăţii sistemului osteoarticular.

Află mai mult despre cum îţi poţi proteja sistemul osos cu ajutorulunei diete sanatoase!