Nu este niciun secret ca mesele echilibrate sunt esentiale pentru o viata lunga, ferita de bolile modernitatii. In urma mai multor studii, specialistii din domeniu au identificat 7 alimente-cheie care tin bolile la distanta. Iata care sunt acestea!

1.Cerealele integrale

Graul, orezul brun, ovazul, secara, orzul, hrisca si quinoa sunt bogate in fibre, ceea ce dau senzatia de satietate. In plus, aceste cereale ajuta la reducerea colesterolului LDL „rau” si la scaderea riscului de boli cardiace cu pana la 22%. Cateva cercetari arata ca un consum regulat de cereale integrale scade semnificativ tensiunea arteriala sistolica, diminuand astfel riscul de accident vascular cerebral cu aproximativ 25%.

2. Fructele de padure

Capsunile, afinele, murelele si zmeura sunt bogate in substante nutritive care joaca un rol important in mentinerea sanatatii inimii. Acestea contin antocianine, substante care protejeaza impotriva stresului oxidativ si a inflamatiei care contribuie la dezvoltarea bolilor cardiace. Un studiu efectuat pe 27 de adulti cu sindrom metabolic a aratat ca o cura cu suc de capsuni, timp de 8 saptamani, reduce colesterolul LDL „rau" cu 11%. O alta cercetare arata ca un consum constant de afine tine sub control tensiunea arteriala. Fructele de padure pot fi consumate ca gustare, caci au foarte putine calorii.

3. Avocado

Sursa excelenta de grasimi monosaturate, avocado scade colesterolul LDL „rau” si incidenta bolilor cardiace. Fructul este bogat si in potasiu, un nutriment esential pentru sanatatea inimii. Un avocado furnizeaza 975 miligrame de potasiu sau aproximativ 28% din cantitatea de care magneziu de care ai nevoie intr-o zi.

4. Peste

Somonul, macroul, sardinele si tonul sunt bogati in acizi grasi Omega-3. Intr-un studiu efectuat pe 324 de persoane, consumul de somon de 3 ori pe saptamana, timp de 8 saptamani, diminueaza semnificativ tensiunea arteriala diastolica. Consumul constant de peste scade nivelul colesterolului total si valoarea trigliceridelor din sange. Daca nu obisnuiesti sa consumi peste, uleiul de peste este o optiune la-ndemana ca sa beneficiezi de doza zilnica de acizi grasi Omega-3 de care ai nevoie. Suplimentele de ulei de peste reduc trigliceridele din sange, imbunatatesc functia arteriala si scad tensiunea arteriala.

5. Nucile

Fructele oleaginoase (nucile, alunele, migdalele, fisticul, caju) sunt sursa de fibre si micronutrimenti, precum magneziu, cupru si mangan. Cercetarile arata ca un consum regulat de nuci, alune, migdale, fistic si caju tine la distanta bolile de inima, reducand colesterolul LDL „rau" cu pana la 16%, scazand tensiunea arteriala diastolica cu 2-3 mm Hg, dar si stresul oxidativ si inflamatia.

6. Leguminoasele

Fasolele boabe, mazarea si lintea sunt bogate in proteine, nu au colesterol si au in compozitie foarte putine calorii. Numeroase studii arata ca leguminoasele ajuta la miscorarea niveluiui lipoproteinelor cu densitatea ridicata (LDL), iar mineralele din compozitia lor ajuta la mentinerea la un nivel normal a tensiunii.

7. Ceaiul verde

Ceaiul verde are numeroase beneficii pentru sanatate, de la arderea grasimilor pana la imbunatatirea sensibilitatii la insulina. Bogat in polifenoli si catechine, antioxidanti care previn deteriorarea celulara, ceaiul verde reduce inflamatia si protejeaza inima. Potrivit unui studiu recent, administrarea de extract de ceai verde timp de trei luni reduce tensiunea arteriala, trigliceridele si colesterolul total.