Vitaminele sunt esenţiale pentru sănătatea fiecăruia dintre noi. Potrivit specialiştilor, după vârsta de 40 de ani corpul are nevoie de anumite vitamine şi minerale, care să ajute la buna funcţionare a sistemului imuniatr, cât şi pentru a oferi protecţie contra unor afecţiuni.

Vitamina B12

După vârsta de 40 de ani, vitamina B12 este esenţială pentru buna funcţionare a sistemului nervos, cât şi pentru a favoriza circulaţia sangvină. Această vitamină se găseşte în peşte, ouă, dar şi în carne de pui. De asemenea, poţi apela şi la suplimente cu vitamina B12.

Calciu

Esenţial pentru sănătatea oaselor, calciul este un mineral a cărui lipsă poate duce la apariţia unor probleme de sănătate. De aceea, este important să iei suplimente cu calciu, dacă în analizele de sânge apare o astfel de carenţă. Calciul se găseşte şi în produse lactate, pe care trebuie să le incluzi în alimentaţia zilnică.

Vitamina D

Deficienţele de vitamina D au fost legate de diabet, boli de inimă, scleroză multiplă, dar şi de cancer de sân şi colorectal. În plus, este esenţială pentru absorbţia de calciu în organism.

De aceea, este important să te asiguri că îţi iei din alimentaţie sau din suplimente aportul necesar de vitamina D (cu atât mai mult pe perioada sezonului rece). Vitamina se găseşte în cereale integrale şi produse lactate, dar soarele rămâne cea mai buna sursă.

Magneziu

Acest mineral ajută la reglarea tensiunii arteriale, ceea ce este deosebit de important pentru femeile trecute de vârsta de 40 de ani. În plus, ajută corpul să absoarbă calciul şi joacă un rol în buna funcţionare a muşchilor, cât şi a sistemului nervos.

Lipsa de magneziu îţi poate da stări de oboseală, anxietate, lipsa puterii de concentrare. Cel care va stabili dacă ai sau nu nevoie de astfel de suplimente este medicul, în urma unor analize de sânge.

Potasiul

Un alt mineral esenţial, în special după ce ai împlinit 40 de ani, este potasiul. Este important pentru buna funcţonare a sistemului nervos, cât şi pentru sănătatea inimii. Potasiul se găseşte în banane, cartofi dulci, dar şi în fasole.