Majoritatea oamenilor suferă de dureri de spate la un moment dat, însă cauzele pentru care acestea apar nu sunt mereu identificate corect. Uneori poate fi vorba de probleme de sănătate precum artrita, o leziune sau o întindere musculară, alteori motivul poate fi unul la care nici nu te-ai gândit şi care ţine de obiceiurile zilnice.

1. Un regim alimentar nepotrivit

Pentru a preveni apariţia durerilor de spate, unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie să le faci este să ai un regim alimentar sănătos, care să te ajute să îţi menţii greutatea corporală în parametri normali. Potrivit medicilor, persoanele supraponderale sunt mai predispuse să aibă dureri de spate din cauza kilogramelor în plus, de aceea se recomandă evitarea unei diete bogate în grăsimi şi în calorii.

2. Lipsa exerciţiilor fizice

Un stil de viaţă sedentar este de multe ori cauza care determină apariţia durerilor supărătoare de spate. De ce se întâmplă acest lucru? Un tonus muscular redus nu poate susţine corect greutatea corpului şi solicită muşchii spatelui, de aceea este necesar să practici cu regularitate exerciţii pentru întărirea muşchilor abdominali şi a celor lombari. De asemenea, exerciţiile de întindere au efect benefic pentru diminuarea durerilor deja existente, cu menţiunea să fie realizate corect, fără mişcări bruşte.

3. Postura incorectă

Chiar dacă practici sport în mod regulat, nu este suficient. O postură incorectă în timpul mersului, când dormi sau când stai aşezat pe scaun poate provoca dureri de spate şi duce, în timp, la deformarea coloanei vertebrale. Urmăreşte-ţi, în mod conştient, poziţia corpului, având grijă să menţii în permanenţă spatele drept, evitând să ţii umerii căzuţi, ci uşor traşi înspre spate şi pieptul înainte.

4. Încălţăminte nepotrivită

Pantofii uzaţi sau tocurile prea înalte nu sunt cele mai potrivite variante de încălţăminte dacă vrei să nu te confrunţi cu dureri de spate. Acestea îţi pot deforma mersul şi coloana, de aceea trebuie să le eviţi, oricât de mult ţi-ar plăcea să le porţi. Alege încălţări care să îţi susţină bine talpa piciorului, să fie confortabile şi confecţionate din materiale naturale. De asemenea, poţi folosi branţurile ortopedice realizate special pentru a menţine şi pentru a corecta poziţia tălpii.