Vindecă-ţi stomacul cu IAURT!

1 2 jpg jpeg

„Lactatele nu trebuie să lipsească din alimentaţia zilnică, pentru că ele sunt principala sursă de calciu, iar aportul insuficient al acestui mineral poate produce tulburări de creştere şi dezvoltare la copii, îmbolnăviri serioase şi risc ridicat de fracturi osoase la adulţi şi vârstnici”, ne-a spus dr. Bogdan Ioachim, director comunicare la Danone. Lapte proaspăt, iaurt, brânzeturi sau chefir, toate acestea contribuie la păstrarea sănătăţii.

Când consumăm lactate?

Laptele se consumă de regulă la micul dejun sau înainte de culcare. „Dată fiind varietatea sortimentelor, iaurturile pot fi consumate oricând pe parcursul zilei, în cadrul meselor principale sau ca gustări între mese. Un iaurt alb are un conţinut caloric de cca 60 kcal/100 g, iar unul cu fructe de circa 90 kcal/100 g.

Pentru o gustare între mese, recomandarea în termeni de aport caloric e de 150 kcal. Deci “încap” în gustare fie un pahar mic de iaurt simplu şi un fruct mare (măr, banană), fie un iaurt mic cu fructe şi 1-2 biscuiţi”, ne-a mai explicat dr. Ioachim.

Care sunt beneficiile iaurtului?

„Bacteriile lactice care fermentează laptele, transformându-l în iaurt, exercită efecte benefice asupra sănătăţii digestive şi imunităţii organismului, intervenind în structura şi echilibrul florei intestinale. Prezenţa lor permite şi persoanelor intolerante la lactoză să consume iaurt, deci să beneficieze de virtuţile nutriţionale ale laptelui”, ne-a explicat specialistul. Pentru adulţi, consumul zilnic de iaurt, combinat cu exerciţiul fizic şi o dietă echilibrată, ajută la menţinerea unei bune densităţi osoase, ceea ce reduce riscul fracturilor.

De ce e bună brânza?

Brânzeturile sunt una dintre cele mai bune surse de calciu, fiind recomandate în special copiilor şi adolescenţilor pentru întărirea sistemului osos. Brânzeturile sunt indicate inclusiv vârstnicilor, pentru prevenirea osteoporozei. Calciul se asimilează mai bine din brânzeturi decât din lapte. În 100 g brânză proaspătă de vacă se găsesc 90 mg calciu.

"Consumaţi 3 porţii de lactate pe zi"

Doza zilnică recomandată pentru calciu este de 800 mg. Dacă ne-am procura tot calciul necesar numai din lapte, aceasta ar corespunde unui consum de 700 ml pe zi (de lapte sau iaurt). Cum calciul este prezent, în cantitate mai mică, şi în unele legume, fructe, cereale, carne, în cadrul unei alimentaţii echilibrate, putem include 3 porţii de lactate, spre exemplu: o cană de lapte (250 ml = 300 mg Ca), două iaurturi (250 g = 300 mg Ca) şi 200 g brânză de vaci (150 mg Ca)