VIDEO: Aceste alimente ne prelungesc viaţa

1 2 jpg jpeg

Specialiştii cotidianului german “Bild” ne recomandă 10 alimente pentru o dietă “de viaţă lungă”. Cum ne putem proteja împotriva unor afecţiuni atât de temute precum arteroscleroza, atacul de cord sau cancerul? De cele mai multe ori, răspunsul la întrebarea ce putem face pentru sănătatea noastră se referă la felul în care ne hrănim.

De exemplu, substanţele din alimente reduc nivelul de colesterol, previn ateroscleroza şi riscul de infarct. Antioxidanţii luptă împotriva radicalilor liberi, responsabili pentru distrugerea celulelor. Roşiile, cartofii, merele, ceaiul verde şi chiar ciocolata sunt doar câteva alimente care ne ajută să trăim mai mult şi mai sănătos.

1. Fasole bătută

Scade febra şi este bogată în proteine. Acestea din urmă sunt, alături de grăsimi şi carbohidraţi, esenţiale pentru sănătate. Cel mai bine este să mâncaţi fasolea cu pâine prăjită sau cu pâine de cartofi.

2. Ceai verde

Includeţi o cană de ceai verde în rutina dumneavoastră zilnică. Este bogat în polifenoli, care protejează împotriva problemelor cardio-vasculare şi a cancerului, ajută în cazurile de infecţii sau inflamaţii şi reglează tensiunea arterială.

3. Peşte gras

Macrou, anşoa sau somon: acizii graşi Omega 3 din peşte reduc inflamaţiile şi împiedică formarea cheagurilor de sânge sau a depunerilor de pe artere. De asemenea, reduc nivelul colesterolului rău. Ar trebui să consumaţi cel puţin de două ori pe săptămână 150-200 g peşte.

4. Măr

În mere se ascund nu mai puţin de 150 de nutrienţi-minune. O felie de măr conţine în primul rând quercetină, o flavonoidă care anihilează radicalii liberi şi omoară virusurile.

5. Grepfrut

Grepfrutul ar trebui savurat ca un aperitiv. Acest fruct îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi conţine amine, care stimulează arderea grăsimilor şi consumul de energie. În felul acesta, vă ajută să slăbiţi.

6. Ouă fierte

Ouăle sunt chiar mai bune decât se vorbeşte. Lecitina din ouă reduce absorbţia colesterolului la nivelul intestinelor. Tot lecitina inhibă mecanismul responsabil cu absorbţia colesterolului în corp prin pereţii intestinului. În felul acesta, colesterolul care nu a fost asimilat este pur şi simplu eliminat.

7. Fructe de pădure

Afinele, zmeura, agrişele sau murele sunt adevărate arme-minune. Detoxifiază organismul, reduc febra, protejează împotriva cancerului şi a infarctului, întăresc vasele de sânge şi lista poate continua. Nu trebuie să lipsească din dieta dumneavoastră.

8. Măsline

Măslinele sunt bogate în acizi graşi nesaturaţi, fenoli şi vitamina E. Dacă vreţi să vă protejaţi de arteroscleroză, puneţi din belşug măsline pe pizza sau consumaţi-le ca o gustare, între mese.

9. Migdale

Dacă mâncaţi o mână de migdale prăjite fără grăsimi şi nesărate pe zi, reduceţi în mod natural nivelul de colesterol. Migdalele sunt însă foarte bogate în calorii şi, de aceea, trebuie consumate cu măsură, avertizează specialiştii.