Totul despre grăsimile bune

1 2 jpg jpeg

Grăsimile nesaturate sunt considerate „grăsimi bune” deoarece organismul are nevoie de ele şi nu le poate sintetiza singur. Ele sunt esenţiale pentru o dietă sănătoasă deoarece contribuie la buna funcţionare a creierului şi sunt combustibilul organismului. Consumate în cantităţi rezonabile, grăsimile nesaturate nu îngraşă, fiind chiar recomandate în curele de slăbire. Dacă mai adăugăm că unele vitamine (A, D, E şi K) sunt solubile numai în lipide, tabloul este cât se poate de clar.

De unde iei grăsimile bune?

Le găseşti în nuci, seminţe şi alune, ulei de măsline presat la rece, avocado, peşte gras (macrou, somon, ton, hering) şi untură de peşte. În principiu, sunt grăsimi nerafinate, aflate în stare naturală.

De ce boli te apără?

Protejează împotriva bolilor de inimă şi a diabetului, ajută la reglarea tensiunii arteriale şi a nivelului colesterolului şi, prin calităţile antioxidante, luptă împotriva apariţiei cancerului.

Uleiurile vegetale sunt bogate în omega 6, care ajută la dezvoltarea celulelor şi la păstrarea sănătoasă a pielii. Uleiul de in, peştele gras (somon, hering, ton), nucile şi seminţele de dovleac sunt bogate în omega 3. Acizii omega 3 previn complicaţiile cardiovasculare (infarctele miocardice, accidentele vasculare cerebrale, arteritele membrelor inferioare), restabilesc echilibrul emoţional şi menţin optimismul şi cresc energia şi puterea de concentrare. Lipsa lor duce la încetinirea creşterii şi dezvoltării, provoacă infertilitate şi boli psihice.

Atenţie! Grăsimile au multe calorii

Un gram de grăsimi conţine nouă calorii, de două ori mai multe decât carbohidraţii şi proteinele. Numai 30% din caloriile consumate într-o zi ar trebui să provină din grăsimi.