Topul celor mai sănătoase deserturi

1 2 jpg jpeg

De ce sunt aceste deserturi sănătoase? Pentru că sunt reţete bazate foarte mult pe fructe, care presupun folosirea zaharinei sau a mierii, în loc de zahăr, a aluaturilor pentru prăjituri făcute în casă (cele din comerţ conţin zahăr şi E-uri) şi a iaurturilor naturale, degresate, în combinaţie cu fructe. Le poţi consuma la prânz, după masa principală sau seara, ca o mică gustare.

Combinaţii delicioase cu fructe

Clasica salată de fructe este un desert sănătos, la care poţi apela oricând. Alege câteva fructe de sezon (o portocală, o mandarină, un kiwi, un grepfrut), taie-le mărunt într-un bol şi pune pe deasupra mieji de seminţe, alune sau nuci. Mai poţi face o reţetă rapidă, din patru portocale, o esenţă de vanilie, o linguriţă de scorţişoară, o lingură de miere sau de zaharină şi 400 g de iaurt natural degresat astfel:

- Curăţă şi taie portocalele în bucăţele pe o farfurie.

- Pune peste ele esenţa de vanilie, scorţişoara şi mierea.

- Amestecă totul şi dă la frigider pentru câteva ore.

- După ce scoţi desertul, lasă-l să stea la temperatura camerei timp de 30 de minute, apoi serveşte-l, cu iaurt natural.

Tarte şi prăjituri "light"

Prepară în casă prăjituri şi plăcinte „de regim”, cu umplutură de fructe (mere, dovleac, fructe din compot). Poţi folosi ca arome esenţa de vanilie, de rom, scorţişoara, frunzele de mentă. Pentru foi, foloseşte făină albă. Plăcintele sunt foarte simplu de făcut: dai pe răzătoare merele, umpli foile de plăcintă pregătite în casă, le rulezi şi le dai la cuptor. Când plăcinta e gata, pudreaz-o cu scorţişoară sau cu zahăr vanilat.

Iaurturi cu fructe

Iaurturile cu fructe preparate în casă sunt, de asemenea, o variantă foarte bună de desert sănătos. Alege iaurturi cât mai naturale, cu conţinut mic de grăsime. Iată o idee de astfel de desert, bogat în proteine, vitamina E şi antioxidanţi. Ai nevoie de: un pahar de iaurt, o lingură de vanilie, o lingură de miere, o mână de migdale, o mână de boabe de struguri (sau de stafide). Îl prepari astfel:

- amestecă iaurtul cu vanilia şi mierea, apoi adaugă strugurii.

- Pune amestecul în frigider şi scoate-l după ce ai terminat de luat cina.

- Înainte să-l mănânci, presară migdalele deasupra.

Ciocolata neagră

Nutriţioniştii recomandă ciocolata neagră în locul celei clasice. Prin conţinutul mare de cacao, cu foarte puţin lapte, grăsimi vegetale şi zahăr, ciocolata amăruie sau neagră este o variantă foarte sănătoasă de desert. Poţi să mănânci două-trei pătrăţele pe zi, după masă.