Porumbul ne ajută să luptăm cu anemia

1 2 jpg jpeg

O porţie de boabe de porumb contribuie cu aproape 25% din necesarul zilnic de vitamina B1, dar şi de acid folic şi de fibre.

Aceste elemente ajută la menţinerea unui sistem cardiovascular sănătos, la prevenirea mai multor tipuri de cancer, la menţinerea unei memorii intacte, ajută tranzitul intestinal sau creşterea nivelului de energie.

Vitamina E conţinută de porumb are un rol important în revitalizarea şi reînnoirea celulară, înlesnind trecerea oxigenului în sânge. Acesta este o sursă importantă de vitamina B9, care ajută retina în lupta cu bolile caracteristice.

Oferă mai multe calorii şi amidon decât majoritatea celorlalte legume. E bogat în fier şi potasiu şi e un bun stimulent al menţinerii nivelului optim al zahărului din sânge. Lipsa lui din organism poate produce spasmofilie.

Mătasea porumbului curăţă rinichii

Ceaiul din mătase de porumb este un diuretic foarte puternic. Este bun şi în bolile căilor urinare, inclusiv când este vorba de eliminarea pietrelor sau a nisipului de la rinichi.

Poate fi folosit cu succes împotriva incontinenţei urinare la copii şi bătrâni. Se ia, la fiecare 2-3 ore, câte o lingură plină cu ceai. Mătasea porumbului se recoltează când este încă verde şi se usucă la umbră.