Piersicile hidratează organismul şi protejează stomacul

1 2 jpg jpeg

Hidratează organismul. Efectul hidratant al piersicii, cât şi conţinutul bogat în minerale ce le înlocuiesc pe cele pierdute prin transpiraţie sunt doar câteva dintre aspectele care fac din acest fruct un adevărat medicament împotriva problemelor cauzate de caniculă.

Scad tensiunea arterială. Consumul de piersici reduce considerabil riscul apariţiei accidentelor cerebrale sau a infarctului miocardic. Acest efect este foarte important vara, când organismul întâmpină dificultăţi mai mari de reglare a tensiunii arteriale din cauza temperaturilor ridicate. În cazul hipotensivilor, piersica este un aliment care nu trebuie să lipsească din dietele de vară.

Previn anxietatea. Piersicile au capacitatea de a regla productivitatea unor neurohormoni implicaţi în mecanismul apariţiei fricii, a temerilor legate de noutate, de schimbare şi a anxietăţii.

Previn îmbătrânirea. În afară de apă, caisele şi piersicile asigură doze ridicate de antioxidanţi puternici, betacaroten şi vitamina C, care apără pielea de razele ultraviolete, prevenind arsurile solare, îmbătrânirea precoce şi cancerul de piele.

Reduc aciditatea gastrică. Dacă suferiţi de hiperaciditate, mâncaţi caise şi piersici. Acestea reduc hiperaciditatea şi previn demineralizarea organismului. Chiar dacă sunt acide la gust, sărurile minerale din fructe nu acidifică mediul intern, ci reglează secreţia sucurilor digestive, secreţia biliară şi contribuie la eliminarea acidului uric din organism.

Tratează anemiile. Piersicile conţin fier şi acid folic, fiind recomandate pentru tratarea anemiilor, dar şi calciu, atât de important în reducerea riscului de apariţie a osteoporozei. Fosforul şi potasiul din piersici sunt esenţiale, acestea îmbunătăţind randamentul intelectual şi activitatea inimii.

Nectarine, pentru persoanele alergice

În cazul în care sunteţi alergici la puful de piersică, puteţi alege nectarinele. Aceste fructe sunt similare piersicilor. Sărace în calorii şi foarte gustoase, sunt foarte bune atunci când ţineţi o dietă. De asemenea, sunt bogate în vitamina C, A, potasiu şi fibre.