Peştele şi brânza, gustarea ideală la serviciu!

1 2 jpg jpeg

Problemele zilnice, programul încărcat şi orarul neregulat ne supun unui stres continuu. De cele mai multe ori, în punctul maxim al nivelului de stres, se poate manifesta tendinţa de a mânca mai mult şi întotdeauna, în astfel de situaţii, recurgem la pachetul de biscuiţi de pe birou sau la covrigeii săraţi cumpăraţi în grabă de dimineaţă.

Aceste produse, la care adaugăm câte un hamburger, sunt gustări nesănătoase pentru că aduc organismului foarte puţine beneficii nutriţionale.

,,Ronţăielile" ne îngraşă Aceste gustări pot fi şi ele direct responsabile de acumularea kilogramelor. „Sub efectul unor hormoni eliberaţi la stres, metabolismul poate încetini, iar corpul poate stoca aceste alimente sub formă de depozite adipoase”, a declarat dr. Ciprian Constantin, medic specialist Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice.

Pachetul de acasă, o soluţie ideală

Dacă tot nu putem trăi într-un mediu lipsit de stres, măcar putem înlocui snacks-urile de zi cu zi cu gustări sănătoase care oferă organismului nutrienţii necesari pentru a face faţă unei zile solicitante. O astfel de gustare ar putea fi sendvişul preparat acasă.

,Pot fi folosite 2 felii de pâine integrală, ce furnizează organismului fibre şi glucide, necesare pentru o digestie bună, margarină tartinabilă, pentru conţinutul acesteia bogat în Omega 3 şi Omega 6 şi piept de curcan pentru proteinele de calitate pe care le conţine”, a adăugat dr. Cirprian Constantin, membru al Fundaţiei Pentru o Alimentaţie Sănătoasă.

Gustarea poate fi preparată cu peşte care este foarte sărac în grăsimi, dar oferă organismului proteine, cu brânză datorită conţinutului mare de calciu sau cu legume: roşii, ardei sau salată verde.

5 idei sănătoase

Alte opţiuni de gustări sănătoase şi în acelaşi timp delicioase pot fi iaurturile degresate, migdalele, nucile, fisticul sau fructe precum mere, kiwi, ananas care pot fi o importantă sursă de minerale, vitamine şi fibre pentru organism.