Nu vă ridicaţi de la masă dacă nu sunteţi sătul!

1 2 jpg jpeg

Ei bine, nu! Specialiştii cotidianului german Bild ne asigură că organismul nostru ştie cel mai bine de ce are nevoie. Si exact asta ne spune ori de câte ori resimţim o poftă inexplicabilă de castraveţi, ciocolată sau cartofi prăjiţi. Iată nouă trucuri pentru a interpreta corect senzaţia de foame.

Nu vă îndopaţi cu alimente "fără calorii"!

Produsele degresate în mod artificial dau peste cap inteligenţa culinară a organismului. Faceţi un test al gusturilor comparând produsele “adevărate” cu versiunea lor “light”. Lăsaţi-vă stomacul să decidă ce-i place mai mult.

Mâncaţi numai dacă vă este foame!

Nu vă lăsaţi influenţat de pauza fixă de prânz sau de orarul cantinei de la serviciu. Numai dumneavoastră ştiţi când are nevoie organismul de hrană. La masă, nu vă lăsaţi distras şi nu mâncaţi pe fugă. Concentraţi-vă asupra gusturilor şi savuraţi mâncarea cu toate simţurile. Găsiţi-vă propriul ritm.

Mâncaţi pe săturate!

Cine se ridică de la masă înainte de a se simţi sătul riscă să sufere atacuri de foame mai târziu.

Mâncaţi şi cu ochii!

Ţineţi cont de propria estetică a mâncării şi aranjaţi alimentele astfel încât să arate cât mai apetisant pentru dumneavoastră.

Mâncaţi numai lucrurile de care vă este poftă!

Omul nu este, prin natura sa, doar vegetarian sau doar carnivor. Şi nici nu devine vegetarian din motive etice. Toţi suntem omnivori. Prin urmare, nu vă abţineţi, în principiu, de la nimic! Tot ce vă place este îngăduit.

Consumaţi alimente proaspete !

Alimentele proaspete, pe cât posibil neprelucrate termic cresc plăcerea de a mânca.

Nu există mâncăruri nesănătoase!

Totul este îngăduit. Diferenţa constă în cantitate. Dacă organismul dumneavoastră resimte lipsa unui anumit aliment, veţi observa acest lucru, pentru că veţi avea o poftă nebună de salată, de exemplu, sau de un hamburger plin de grăsime.

Oferiţi-vă din când în când un răsfăţ!

Abţineţi-vă o dată, până când simţiţi că “muriţi de foame”! Apoi răsfăţaţi-vă cu tot ce vă doreşte inima şi mâncaţi cum aveţi chef. Asta înseamnă că aveţi voie să lăsaţi tacâmurile în dulap, să mâncaţi în picioare sau să renunţaţi la orice maniere la masă.

Daţi frâu liber imaginaţiei!

Aduceţi mai multă diversitate în farfurie. Creierul reacţionează la nou transmiţând senzaţia de fericire. În felul acesta împuşcaţi doi iepuri dintr-o lovitură.