Nu mâncaţi brânzeturi seara!

1 2 jpg jpeg

La această masă se pot servi proteine animale (peşte) şi legume. Orice consum de grăsimi, brânzeturi sau carne grasă va fi digerat greu, iar rezultatul va fi acela că organismul va stoca sub formă de ţesut adipos aceste alimente, în timp apărând suprapoderalitatea şi obezitatea.

Atenţie! Supele de carne nu sunt recomandate seara, deoarece pot declanşa pusee de hipertensiune nocturnă. Acestea, ca şi ciorbele, conţin o cantitate mare de aminoacizi, care în timpul nopţii pot amplifica tensiunea arterială. Le puteţi consuma însă la prânz, dar fără adaos de smântână. E important să nu folosiţi, pentru prepararea lor, carne foarte grasă. De preferat sunt supele şi ciorbele de legume.

Ideal este să serviţi masa de seară între orele 18 şi 20. În felul acesta, organismul are suficient timp să digere alimentele înainte de culcare. O cină sănătoasă trebuie să conţină proteine de origine animală uşor de digerat (peşte, fructe de mare neprăjite), proteine vegetale şi cantităţi mici de zaharuri simple (salate, spanac, sparanghel), lichide nealcoolizate (apă minerală naturală).

Cină de post

* salată de ciuperci (preparate crude sub formă de carpaccio, cu ulei de măsline extravirgin, zeamă de lămâie, usturoi, frunze de pătrujel, piper); * ceai de măceşe, rozmarin, mentă.

Cină cu peşte

* 100 g peşte gras: somon, cod, macrou, sardină, păstrăv, hering, ton;

* legume verzi;

* apă minerală naturală.