Micul dejun scade colesterolul

1 2 jpg jpeg

Studiile recente au arătat că un mic dejun sănătos asigură un aport important de vitamine şi minerale, o mai bună performanţă mentală, mai multă rezistenţă pentru exerciţiile fizice şi un nivel scăzut de colesterol.

Este recomandat ca la masa de dimineaţă să se consume fructe şi legume proaspete sau preparate ca sucuri naturale, fără adaos de zahăr, cereale integrale, peşte sau produse lactate.

De asemenea, o cană de cafea solubilă băută după micul dejun contribuie la îmbunătăţirea capacităţii de concentrare, cafeina prezentă în cafea mărind viteza de procesare a informaţiilor.

Alimente recomandate pentru masa de dimineaţă

- unt

-ou fiert moale sau ou ochi în apă

-cafea infuzată sau la filtru

-ceai verde din frunze întregi infuzat 3 minute, neîndulcit sau îndulcit cu miere

-miere de albine

-suc de fructe

-salată de fructe (mere, pere, grepfrut, smochine, curmale, nuci, struguri, kiwi, banane etc.), miere, cereale integrale, cu sau fără frişcă

-grâu fiert cu miere şi nucă pisată

-lapte simplu sau cu o cantitate mică de cacao

-iaurt

-lapte bătut

Reţete inedite

Mărar cu ou. Mărarul verde tocat se căleşte în puţină apă, apoi se adaugă puţin ulei. Câteva ouă bătute cu sare se amestecă cu mărarul şi se fierb, până ce ouăle se coagulează.

Ceapă verde cu ou. Se aleg tijele fragede de ceapă, se spală, se scurg, se taie în fragmente lungi de 1-2 cm şi se călesc în câteva linguri de apă, sub capac. Se adaugă apoi puţin ulei, câteva ouă, sare şi se fierbe până ce ouăle se coagulează.