Micul dejun ne menţine în formă întreaga zi

1 2 jpg jpeg

Un studiu recent arată că doar 40% din populaţie obişnuieşte să ia micul dejun. Potrivit nutriţioniştilor, masa de dimineaţă este cea mai importantă masă a zilei şi nu ar trebui trecută cu vederea, deoarece efectele sale se răsfrâng asupra întregii zile. Astfel, persoanele care mănâncă dimineaţa au un randament mai mare la locul de muncă, spre deosebire de cele care iau prima gustare a zilei în jurul prânzului. De asemenea, micul dejun reduce senzaţia de foame pe parcursul zilei şi astfel nu mai există riscul de supraalimentaţie. Prin urmare, acesta reprezintă şi o modalitate sigură de a menţine greutatea sub control. Aceasta deoarece caloriile care se acumuleză la masa de dimineaţă sunt arse cu uşurinţă prin intermediul activităţilor din timpul zilei. În schimb, dacă se sare peste micul dejun, la masa de prânz sau, în cel mai rău caz, la cină corpul primeşte un număr foarte mare de calorii pe care nu le mai poate folosi şi, prin urmare, acestea se depun sub formă de ţesut adipos. Prin urmare, persoanele care nu mănâncă dimineaţa sunt mai predispuse la îngrăşare.

Mănâncă zilnic fulgi de ovăz

Micul dejun ideal ar trebui să se bazeze îndeosebi pe fructe şi pe legume, care, de preferat, trebuie consumate pe stomacul gol, deoarece fermentează şi pot îngreuna digestia. De asemenea, de la micul dejun nu ar trebui să lipsească nici fulgii de ovăz, deoarece dau rapid senzaţia de saţietate şi, în plus, interferează cu asimilarea grăsimilor, absorbind colesterolul şi reducând astfel riscul bolilor de inimă. Potrivit nutriţioniştilor, trebuie evitate cerealele cu glazuri de zahăr sau de miere în combinaţii cu fructe uscate care au doar rolul de a stimula papilele gustative, fără a furniza însă şi energie corpului.

Carnea şi ouăle, indispensabile

Potrivit nutriţioniştilor, la masa de dimineaţă se pot consuma fără riscul de îngrăşare proteine animale şi grăsimi. Prin urmare, din meniu nu ar trebui să lipsească carnea (de pui sau de vită), untul (echivalentul cantităţii care se unge pe trei felii de pâine), ouă (doar fierte sau sub formă de ochiuri în apă) şi brânză degresată de vacă. Nu este însă obligatoriu ca toate acestea alimente să fie consumate la aceeaşi masă în fiecare zi.

Există risc de boli de inimă

Studiile au arătat că persoanele care nu iau micul dejun sunt predispuse la boli cardiovasculare. În general, persoanele care nu mănâncă dimineaţa obişnuiesc să consume dulciuri pentru a-şi potoli foamea, iar la masa de prânz mănâncă, cel mai adesea, alimente de tip fast-food. În timp, acest comportament alimentar, duce la depunerea de grăsimi pe vasele de sânge.