Mănâncă legume viu colorate în timpul iernii!

1 2 jpg jpeg

Iarna, corpul tău are nevoie de cantităţi mai mari de hrană şi de aceea nu este indicat să-l supui unor diete drastice. E important să respecţi câteva reguli de alimentaţie, ca să-ţi protejezi sănătatea şi ca să eviţi devitalizarea organismului.

Evită alimentele grele, foarte consistente şi, în consecinţă, greu de digerat. Trebuie atent dozate mai ales alimentele grase, bogate în proteine, care, deşi sunt necesare, nu trebuie consumate în exces, pentru că provoacă indigestii şi balonări.

Nu lua masa în locuri friguroase, unde sunt curenţi de aer, zgomot excesiv şi agitaţie.

Stabileşte un orar strict pentru cele trei mese zilnice şi încearcă să-l respecţi.

Pune pe masă alimente viu colorate, care să stimuleze apetitul şi digestia.

Nu lua suplimente alimentare înainte de mese! Acestea reduc apetitul şi suprasolicită digestia.

Încearcă să mesteci alimentele de cel puţin 30 de ori înainte de a le înghiţi. În acest fel îţi ajuţi sistemul digestiv la prelucrarea hranei şi eviţi indigestia şi balonarea.

Nu consuma alimente reci, abia scoase din frigider. Lasă-le pe masă o jumătate de oră.

Bea multe infuzii de plante. Cele mai indicate sunt infuziile de coriandru, fenicul, busuioc, cimbrişor, mentă, măceşe, coacăze negre, zmeură, fragi şi portocale.

Nu mânca în stare de stres, agitaţie, emoţie puternică, teamă, grabă sau nelinişte.

Nu mânca în timp ce citeşti sau te uiţi la televizor. Procesul de digestie va avea de suferit.

Ce trebuie să eviţi

- mâncărurile cu adaos sintetic, pentru că încarcă tubul digestiv;

- alimentele astringente, amare, arse sau incorect prelucrate;

- dulciurile preparate cu zahăr;

- îngheţata;

- ceaiul negru.

Miere, dimineaţa O linguriţă de miere cu ghimbir, în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, te ajută să menţii echilibrul organismului. În plus, mierea este foarte indicată şi pentru persoanele care au probleme cu tranzitul intestinal.