Legumele fierte, ideale toamna

1 2 jpg jpeg

Masajele cu ulei pe tot corpul sunt recomandate. Corpul are, în acest anotimp, nevoie de mai multă hrană, care este repede consumată, deoarece focul digestiv e cel mai puternic în acest anotimp.

Mâncarea trebuie să fie consumată la ore pe cât posibil fixe. Alimentele trebuie să fie calde, consistente, suficient sărate şi condimentate sau îndulcite suficient. În acest anotimp trebuie să consumăm cele mai multe condimente şi plante aromatice cu proprietăţi stimulatoare şi încălzitoare.

Se recomandă alimentele dulci (fără zahăr rafinat), uleioase, hrănitoare, sucurile naturale. Este bine să favorizaţi gusturile pure, naturale, echilibrate.

Legumele ideale pentru a contracara efectul vremii reci din lunile de toamnă sunt sfecla roşie, sparanghelul, morcovii, pătrunjelul, păstârnacul, ceapa, usturoiul, cartofii, ciupercile.

Interdicţii

Ca să treceţi cu bine peste lunile de toamnă, trebuie să evitaţi fructele uscate (dacă nu sunt înmuiate în prealabil în apă sau lapte), fructele acre şi astringente, legumele crude, conopida, varza, ardeii, salata verde.

Alimentele-medicament

- lapte proaspăt, unt, brânzeturi; - miere de albine şi dulciuri cu miere; 6 ouă de prepeliţă, ouă de găină, de la care se consumă numai gălbenuşul (nu mai mult de 4-5 ouă pe săptămână); - cereale integrale (orez, mei, grâu); - mâncăruri din legume şi cereale (supe, ghiveci de legume), fierte moderat, calde şi consumate imediat; - nuci, susan, arahide, alune; - uleiuri vegetale de floarea-soarelui, măsline, susan, soia; - condimente-medicament: lemn dulce, cimbru, scorţişoară, schinduf, busuioc, nucşoară, fenicul, ţelină, usturoi, chimen. - fructe: banane, fructe de pădure, nucă de cocos, smochine, struguri, pere dulci, portocale, mandarine, mango, ananas.