Îndulcitorii artificiali ne dau peste cap digestia

1 2 jpg jpeg

Zaharina, aspartamul şi ciclamatul ne perturbă, în timp, metabolismul şi digestia pentru că organismul percepe un gust dulce, se pregăteşte să digere glucidele, secretă sucurile digestive, dar glucidele nu apar.

Gustul dulce este esenţial pentru alimentaţia umană. Avem nevoie de gustul dulce, în cantităţi mai mari sau mai mici, pentru că acesta joacă un rol important în procesul de formare şi dezvoltare a ţesuturilor.

De asemenea, este cel mai hrănitor dintre gusturi, iar în plan emoţional conferă mulţumire şi chiar senzaţia de fericire.

90 % din alimentele pe care le consumăm au gustul predominant dulce. Din păcate, fiecare dintre noi avem tendinţa de a „îmbunătăţi” acest gust cu zahăr, sare, piper, oţet şi alte mirodenii. Nici îndulcitorii artificiali nu sunt o soluţie, chiar dacă se recomandă drept „apărătorii siluetei”.

Dacă ne dorim un regim de viaţă sănătos, trebuie să renunţăm la gusturile tari şi să ne educăm gustul spre alimente pure, cu gustul lor mai puţin intens, mai puţin agresiv, aşa cum au fost ele create de natură.

Prin urmare, este indicat să alegem, în locul dulciurilor rafinate, fructele dulci, precum bananele, strugurii, stafidele, smochinele, perele, curmalele, dar şi unele legume care au gustul predominant dulce, ca morcovii sau sfecla roşie.

Mierea este cea mai bună soluţie pentru înlocuirea zahărului. Mierea de albine reprezintă cel mai bun îndulcitor dacă este folosită în stare proaspătă, neprelucrată termic.

Simptomele hipoglicemiei

-oboseală bruscă

-nervozitate

-agresivitate

-nerăbdare

-lipsă de concentrare

-dureri de cap

-transpiraţie excesivă

-tulburări digestive

-randament mental scăzut

-dificultăţi în exprimare