Ia-ţi vitamina C din farfurie!

1 2 jpg jpeg

Este necesară pentru întărirea sistemului imunitar, menţinerea presiunii arteriale la valori normale, prevenirea cancerelor şi aterosclerozei.

Este un puternic antioxidant, cooperând cu vitaminele A şi E în apărarea împotriva radicalilor liberi şi stresului oxidativ.

Are rol important în protecţia creierului, împotriva lipsei de oxigen.

Are efecte anticancerigene prin prevenirea transformării nitraţilor şi nitriţilor din alimente în compuşi cancerigeni.

Inhibă acţiunea histaminelor, prevenind apariţia unor alergii.

Îmbunătăţeşte funcţiile celulelor imunitare, în special a fagocitelor care distrug virusurile, bacteriile şi celulele canceroase.

Intervine în restabilirea unui raport sănătos între colesterolul bun (HDL) şi colesterolul rău (LDL) din sânge, prevenind apariţia bolilor coronariene şi aterosclerozei.

Este esenţială pentru vedere şi sănătatea cristalinului, prevenind cataracta.

Ajută sistemul imunitar

Vitamina C este o vitamină hidrosolubilă, care se distruge uşor prin oxidare (încontact cu oxigenul din aer), încălzire. În corp, se pot constitui rezerve de circa 1,5 g, doza zilnică recomandată fiind de 60 mg. Carenţa în vitamina C poate duce la pierderea dinţilor, hemoragii ale pielii, slăbiciune musculară şi leziuni grave ale articulaţiilor, prăbuşirea sistemului imunitar, predispoziţie la infecţii, iritabilitate, degenerescenţă musculară.

Alimentele cele mai bogate în vitamina C

Din cauza unei mutaţii genetice, oamenii nu pot să-şi sintetizeze vitamina C din fructoză, cum o fac plantele. De aceea, este necesar să ne aprovizionăm cu această vitamină consumând fructe şi legume crude de sezon, pentru a avea un aport mai mare de 60 mg/zi (minimum 300 mg/zi). Prin fierbere se pierde peste 90% din vitamina C.