Ia-┼úi energia din nuci ┼či mere

1 2 jpg jpeg

Nuci, migdale ┼či fistic. Nucile sunt, se pare, cea mai concentrat─â surs─â de gr─âsimi esen┼úiale, ├«n special de Omega 3. De exemplu, o m├ón─â de nuci decojite furnizeaz─â aproape 3 g de Omega 3. La fel de benefice sunt ┼či migdalele ┼či fisticul.

Gustare cu ton. Un sandvi┼č din p├óine integral─â cu ton, o linguri┼ú─â de maionez─â ┼či c├óteva boabe de porumb. P├óinea integral─â furnizeaz─â at├ót carbohidra┼úii necesari, c├ót ┼či o cantitate important─â de fibre necesare pentru o digestie bun─â. Pe de alt─â parte, tonul la conserv─â este foarte s─ârac ├«n gr─âsimi, ├«ns─â ofer─â organismului proteine, iar o linguri┼ú─â de maionez─â de calitate completeaz─â sandvi┼čul cu gr─âsimile nesaturate.

Fructe din bel┼čug. Un m─âr, 2 kiwi sau o felie de ananas. Gustarea din fructe este r─âcoroas─â ┼či foarte important─â pentru s─ân─âtate deoarece merele sunt o surs─â important─â de minerale (calciu, magneziu, fosfor, potasiu), vitamine (C, A, fola┼úi) ┼či fibre (├«n special pectin─â). Fructele care dau senza┼úia de sa┼úietate (┼či care au multe calorii) sunt: bananele ÔÇô o banan─â de dimensiune medie are aproximativ 100 kcal, strugurii (aproximativ 90 kcal/100 g), perele sau fructele foarte dulci (stafidele, smochinele, curmalele).

Curcan la gr─âtar. Un sandvi┼č din p├óine integral─â cu margarin─â tartinabil─â, o felie de piept de curcan ┼či o frunz─â de salat─â verde. Pieptul de curcan este o bun─â surs─â de proteine de calitate, iar salata verde este plin─â de vitamine.

Pr─âjiturele din orez. Pot fi desertul ideal ┼či ├«nlocuiesc cu succes ciocolata sau alte dulciuri rafinate.

Hidratarea este esenţială!

Studiile medicale arat─â c─â hidratarea este esen┼úial─â desf─â┼čur─ârii normale a multor func┼úii ale organismului, ├«n lipsa acesteia put├ónd aparea dureri de cap, oboseal─â, diminuare a concentr─ârii ┼či coordon─ârii mi┼čc─ârilor.

Pentru men┼úinerea unui nivel normal de hidratare este recomandat consumul zilnic de 2 litri de lichide, provenite at├ót din b─âuturi, c├ót ┼či din alimente. Consumul de lichide ├«naintea servirii mesei contribuie la reducerea senza┼úiei acute de foame.