De ce e bine să reducem consumul de carne roşie?

1 2 jpg jpeg

Termenul de „carne roşie” cuprinde carnea de porc, vită, oaie, miel, capră sau vânat. Cercetările au arătat că atunci când carnea roşie este gătită la temperaturi ridicate, formează compuşi chimici care provoacă apariţia cancerului. O echipă de cercetători americani a demonstrat recent că un regim alimentar bazat pe consumul de carne roşie afectează starea de sănătate pe termen lung, scurtând durata de viaţă cu circa 10 ani.

Carnea roşie este şi o sursă majoră de grăsimi saturate, care sunt asociate cu apariţia cancerului de sân şi al celui colono-rectal, precum şi a bolilor cardiovasculare. De asemenea, studii mai noi arată că această carne favorizează apariţia bolii Alzheimer.

Asta nu înseamnă că trebuie să o elimini complet din alimentaţie, ci să nu depăşeşti 500 g pe săptămână şi, cel mai important, să o prepari la grătar, fiartă sau la rotisor. În niciun caz nu trebuie prăjită, pentru că se formează substanţe nocive.

Are carnea roşie şi calităţi?

Carnea roşie este bogată în fier, vitamina B12 – care menţine sănătatea celulei nervoase şi a globulelor roşii, şi zinc, care ajută sistemul imunitar să funcţioneze corect.

Redu riscurile de îmbolnăvire

Pentru a se elimina considerabil efectele nedorite ale consumului de carne roşie, se recomandă să fie marinată, înainte de a fi gătită, într-un amestec de sos de soia, zahăr şi apă. Astfel se împiedică oxidarea grăsimii din carne şi se favorizează formarea de substanţe antioxidante. Adaosul de rozmarin, oregano sau busuioc permite reducerea formării de compuşi potenţial cancerigeni.