Cum îţi menţii inima sănătoasă

1 2 jpg jpeg

Mănâncă peşte. Este o sursă bună de acizi graşi omega 3, care ajută la reducerea riscului de a avea o boală de inimă sau un atac cerebral. Se recomandă cel puţin două porţii de peşte pe săptămână.

Consumă multe legume, fructe, cereale integrale, fasole albă, soia şi linte.

Mănâncă variat şi redu cantităţile de proteine cu un conţinut ridicat de grăsime (carne, produse lactate). Dacă sunt consumate în cantităţi mari acestea sporesc riscul unei boli cardiace. Este bine să alternezi sursele de proteine – carne, peşte şi vegetale.

Limitează aportul de grăsimi. Mănâncă foarte puţin din următoarele alimente: unt, margarină, prăjeli şi dulciuri. Când vrei să foloseşti ulei optează pentru cel de măsline sau de rapiţă.

Consumă cât mai puţin colesterol „rău”. Mănâncă mai puţine mezeluri, dulciuri cu un conţinut ridicat de zahăr, maioneză, creme şi produse de patiserie. Preferă în schimb pentru a căpăta energie pastele din făină integrală, cerealele şi pâinea integrală. American Heart Association spune că, dacă ai nivelul colesterolului normal, poţi consuma un ou pe zi.

Redu consumul de sare. Aceasta favorizează creşterea tensiunii arteriale.

Hidratează-te suficient (cel puţin doi litri de apă pe zi).

În afară de dietă, exerciţiile fizice practicate regulat te ajută să-ţi păstrezi corpul sănătos: întăresc muşchiul inimii, îmbunătăţesc circulaţia, reduc tensiunea arterială, cresc nivelul colesterolului „bun”, reglează glicemia şi ţin greutatea corporală sub control.

Nu în ultimul rând, păstrează-ţi o stare bună de spirit, pentru că emoţiile negative influenţează starea inimii. Este bine să nu vezi regimul alimentar ca pe o corvoadă. De aceea, poţi, din când în când şi cu măsură, să-l mai încalci.