Citeşte eticheta alimentelor

1 2 jpg jpeg

Este important ca dieta copiilor să includă toate categoriile de alimente, iar mâncarea să fie preparată acasă, din ingrediente proaspete. Inevitabil, vine însă şi momentul în care îi vei cumpăra şi produse alimentare din comerţ.

Majoritatea alimentelor pentru copii conţin, pe lângă aditivi periculoşi, şi grăsimi şi zaharuri care îngraşă peste măsură. Atunci când copilul are tendinţa de a lua prea mult în greutate, medicii te sfătuiesc să fii atent în special la nivelurile de calorii, grăsimi şi de zahăr din alimente.

Caloriile în exces îngraşă întotdeauna

Smântâna, caşcavalul, îngheţata, salamul, şunca, hamburgerii, biscuiţii, sosurile, maionezele şi chiar cerealele îndulcite sunt câteva dintre alimentele cu o valoare calorică ridicată (120-300 kcalorii/100 grame), în timp ce dulciurile (precum ciocolata) şi pizza au un nivel foarte crescut de calorii (300–1.000 kcalorii/100 grame).

De aceea, medicii recomandă excluderea sau cel puţin limitarea acestor alimente în cazul copiilor supraponderali sau obezi. Astfel de produse trebuie înlocuite cu fructe (mere, citrice), brânză de casă şi cu iaurt degresat, care au mai puţine calorii.

Nu sunt recomandate preşcolarilor şi şcolarilor alimentele care aduc un aport de peste 250-300 kcalorii pe produs alimentar, atrag atenţia specialiştii de la Ministerul Sănătăţii. Ca să îţi faci o idee în acest sens, reţine că o ciocolată cu lapte (de 100 g) conţine peste 500 de calorii!

Atenţie la grăsimile ascunse!

Este foarte important să citeşti pe eticheta alimentelor conţinutul şi tipul de grăsime pe care acestea îl conţin. Alege grăsimile „bune” (nesaturate), aflate în nuci, peşte gras, ulei de măsline, în detrimentul celor „rele” (saturate), conţinute de margarină, prăjeli, produse fast-food şi de patiserie.

Evită şi biscuiţii, snacksurile şi chipsurile, acestea având un conţinut ascuns de grăsimi. Din dieta copiilor ar trebui excluse acele alimente care au 20 g de grăsime la 100 g de produs. Astfel de alimente sunt pizza, hamburgerii şi mezelurile grase.

Alege lactatele degresate şi evită prăjirea alimentelor în favoarea coacerii sau a fierberii acestora. Nu-l forţa să „cureţe” farfuria şi încurajează-l să facă zilnic mişcare.

Ai un copil cu probleme de greutate? Aşteptăm părerea ta, întrebările tale sau trucurile pe care vrei să le împărtăşeşti cu ceilalţi părinţi, la adresa: Revista Click! Sănătate, Şoseaua Fabrica de Glucoză, nr. 21, sector 2, Bucureşti sau pe e-mail: remediisanatate@click.ro.