Ce mănânci dacă suferi de boli ale inimii

1 2 jpg jpeg

Regimul hiposodat (cu puţină sare) este destul de greu de ţinut, doar ştii zicala „ca sarea în bucate”! Însă poţi îmbunătăţi gustul mâncărurilor folosind condimente naturale (pătrunjel, mărar, leuştean, dafin, cimbru şi zeamă de lămâie).

Lista alimentelor

este destul de mare, aşa că poţi prepara meniuri variate, chiar dacă ţii regim.

: brânză de vaci, caş nesărat, urdă, telemea de vacă desărată.

: de vită, pui, curcan - fiartă sau grătar. Consumul de carne este limitat, de 3-4 ori pe săptămână, în porţii de 150-200 g.

: trebuie să fie slab, de exemplu şalău, ştiucă sau crap. Este indicat să fie preparat cât mai dietetic, adică fiert, la grătar sau la cuptor.

: cantitatea permisă este 2-3 ouă pe săptămână, încorporate în diverse preparate, nu consumate ca atare.

: cantitatea pe care o poţi consuma zilnic este jumătate din porţia unui om sănătos. Poţi mânca unt nesărat, smântână slabă, ulei de floarea soarelui, soia, porumb şi margarină.

: sunt permise în cantităţi limitate, preparate cu foarte puţină sare.

: sunt permise toate fructele, sub orice formă: crude, coapte, compot sau suc.

e: doar cele sărace în sodiu şi celuloză: morcovi, dovlecei, fasole verde, salată, ardei, vinete. Le poţi consuma crude – ca salată sau preparate ca soteuri şi budinci. Evită varza, ţelina, spanacul, leguminoasele uscate, sfecla, ridichile de iarnă.

: sunt permise doar cele preparate fără sare, bicarbonat sau praf de copt. Sunt indicate aluatul de tartă, de ecler, marmelade şi gemuri preparate în casă (fără conservant).

: ceaiuri de plante, sucuri de fructe sau de legume, cafea de orz.

: doar cele preparate dietetic din legume, sos alb, sos de smântână, sos de caramel.

: caşcaval, brânză topită, carne de porc, vânat, pâine neagră cu sare, slănină, untură, grăsimi prăjite, rântaşuri, aluaturi dospite, cu ou şi unt, băuturi alcoolice, condimente iuţi.