Cât de sănătoasă este carnea?

1 2 jpg jpeg

Carnea de vită e o sursă bună de vitamine şi minerale, precum fosforul, potasiul şi magneziul. Dezavantaje. Conform cercetărilor, consumul de carne de vită în cantităţi foarte mari creşte riscul apariţiei cancerului. Explicaţia acestui fenomen constă în faptul că, atunci când carnea este gătită la temperaturi mari, se formează anumiţi compuşi responsabili de apariţia cancerului.

Carnea de pui este indicată mai ales persoanelor în vârstă, deoarece protejează împotriva pierderii masei osoase. Un beneficiu al cărnii de pui este conţinutul de seleniu, component esenţial al metabolismului hormonului tiroidei şi al funcţiei imunitare, şi de vitamina B6, care conferă energie organismului şi protecţie împotriva bolilor cardiovasculare.

Cantitatea de lipide pe care o conţine carnea de pui din prezent este triplă faţă de cantitatea de proteine, iar grăsimile bune, Omega 3, au scăzut la mai mult de jumătate.

Carnea de porc este săracă în clorură de sodiu şi are un conţinut bogat de proteine. Conţinutul în fier al cărnii de porc nu este de neglijat. O porţie de 100 g ne asigură 15% din necesarul zilnic de fier şi 30% din necesarul zilnic de zinc.

Dacă mâncăm doar carne de porc grasă, riscăm să avem un colesterol mărit. Orice aliment prea gras, consumat frecvent, poate constitui un risc pentru organism. Carnea de porc poate sta la baza unor boli cardiovasculare grave.

Peştele reprezintă cea mai bună sursă de proteine animale. Acesta conţine cantităţi foarte mici de ţesut conjunctiv, ceea ce face ca proteinele să se asimileze foarte uşor. De asemenea, conţine cantităţi mari de acizi graşi esenţiali de tip Omega 3, 6 şi 9, care previn depunerile de colesterol pe vasele de sânge.

Consumul unei cantităţi însemnate de peşte gras determină o cantitate mare de acid arahidonic în organism şi poate creşte riscul de afecţiuni cardiace, prin formarea plăcilor de aterom din artere.

Întrucât conţin necesarul de aminoacizi pentru întreţinerea normală a metabolismului, regenerarea pielii şi creştere, preparatele din soia pot fi folosite ca sursă de proteine într-o cură vegetariană. Ca valoare calorică, soia poate înlocui carnea, mai ales în timpul postului. Are rol stimulator pentru oase, muşchi şi nervi, este remineralizantă.