Cât de bune sunt batoanele proteice

1 2 jpg jpeg

Batonul proteic poate ├«nlocui o mas─â, ├«ns─â acest obicei nu trebuie s─â devin─â o obi┼čnuin┼ú─â, deoarece nu con┼úine to┼úi nutrien┼úii esen┼úiali pe care ├«i ofer─â o alimenta┼úie echilibrat─â, aten┼úioneaz─â nutri┼úioni┼čtii. Batoanele proteice sunt o surs─â important─â de vitamine ┼či de minerale. Astfel, acestea au ├«n compozi┼úia lor vitamine din complexul B (care ajut─â la buna func┼úionare a sistemului nervos) ┼či vitamina C (un antioxidant care ajut─â la absorb┼úia fierului). Dintre minerale, magneziul ┼či zincul pe care ├«i con┼úin sunt doi nutrien┼úi vitali pentru organism. De asemenea, fibrele, care au rol important ├«n procesul de facilitare a digestiei, sunt o component─â important─â a batoanelor. Baza ├«ns─â o constituie proteinele de tip vegetal (din soia), dar ┼či cele de origine animal─â (din lapte ┼či din zer), u┼čor de digerat.

Persoanele care ┼úin cur─â de sl─âbire, precum ┼či cele care doresc s─â-┼či men┼úin─â

greutatea pot apela la aceste batoane proteice. Însă, ele nu trebuie să înlocuiască

zilnic mai mult de o mas─â. Asta pentru c─â, de┼či sunt hipercalorice, nu pot

substitui nutrien┼úii esen┼úiali de care organismul are nevoie. Nutri┼úioni┼čtii

recomandă în curele de slăbire batoanele cu 200 de calorii, în locul celor care

conţin aproximativ 350 de calorii. În cazul acestora din urmă, cantitatea de

zah─âr este mult mai mare.

Batoanele proteice pot fi consumate de majoritatea persoanelor, dar mai ales de c─âtre sportivi, de copiii ├«n cre┼čtere ┼či de cei care depun efort fizic ┼či intelectual. Acestea pot suplini cu succes micul dejun sau o gustare, ├«naintea unui efort ce urmeaz─â a fi depus, sau chiar o mas─â principal─â.