Castrave┼úii mura┼úi, varza ┼či ceapa verde, surse naturale de vitamina K

1 2 jpg jpeg

Varza alb─â ┼či varza de Bruxelles

100 de grame de varz─â crud─â furnizeaz─â aproape ├«ntreaga cantitate de vitamina K necesar─â unui adult pentru o zi, dar vitamina K se p─âstreaz─â ┼či ├«n forma murat─â. O varz─â de Bruxelles furnizeaz─â aproximativ 40% din necesarul zilnic. ├Än plus, ambele tipuri de varz─â contribuie la buna func┼úionare a sistemului digestiv, prin con┼úinutul mare de fibre, fiind de ajutor ├«n caz de constipa┼úie ┼či atunci c├ónd se dore┼čte sc─âderea ├«n greutate. Kale, salata verde, broccoli ┼či conopida sunt ┼či ele surse naturale de vitamina K.

Ceapa verde

O alt─â vegetal─â bogat─â ├«n vitamina K este ceapa verde: 25 de grame furnizeaz─â 65 % din doza zilnic─â recomandat─â (DZR). ├Än plus, ceapa verde con┼úine riboflavin─â, acid folic, niacin─â ┼či multe minerale, ceea ce face din ea o alegere bun─â pentru meniul zilnic. Poate fi strecurat─â cu u┼čurin┼ú─â ├«n salate ┼či wrap-uri sau poate fi pres─ârat─â peste supe.

Castraveţii muraţi

Mai ales pe timp de iarnă,castraveţii muraţi sunt o alegere foarte bună pentru a completa porţiile de legume zilnice. 100 de grame de castraveţi muraţi acoperă aproape în întregime necesarul zilnic de vitamina K.

Prunele

Pe l├óng─â con┼úinutul de zinc ┼či fier, prunele au ┼či vitamina K ├«n cantitate mare: 74% din DZR. Pentru a contribui la necesarul de vitamina K, prunele pot fi consumate pe post de gustare, ├«ntre mese.

Ro┼čiile uscate

Ro┼čiile uscate la soare ofer─â mai mult de jum─âtate din doza zilnic─â de vitamina K la o cantitate de 100 g. Acestea pot fi ad─âugate ├«n sosul pentru paste, ca topping pentru pizza sau ├«n sandvi┼čuri.