Beţi cel puţin 6 pahare de apă zilnic!

1 2 jpg jpeg

Care e rolul apei în organism?

Apa îndeplineşte funcţie termostatică, asigurând reglarea temperaturii corpului. Avem nevoie de apă pentru detoxifiere deoarece reziduurile sunt eliminate din corp prin vene, artere, vase limfatice, glande, organe, care pompează, alimentează şi transportă lichidele.

Este component important al sângelui (plasma), al lichidelor intra şi extracelulare. De asemenea toate ţesuturile corpului, inclusiv cartilajele şi pielea, sunt consumatori de apă.

Când avem nevoie de lichide?

Mulţi pacienţi motivează lipsa consumului de apă prin expresia: ”nu îmi este sete”. S-a observat că există un interval de timp lung între momentul în care corpul se deshidratează cu adevărat şi momentul în care apare senzaţia de sete. Deshidratarea scade vitalitatea.

Care sunt factorii care duc la deshidratare?

Consumul de alimente sărate sau al produselor cu grad înalt de prelucrare vor scoate mai uşor apa din ţesuturi. De asemenea, cofeina sau alcoolul duc la un grad ridicat de deshidratare.

Care sunt simptomele?

Pe lângă un metabolism slab, fără energie, simptomele deshidratării sunt numeroase. Ameţeli, palpitaţii, irascibilitate, oboseală, erupţii cutanate. S-a observat şi apariţia unor afecţiuni asociate cu deshidratarea, cum ar fi hipertensiunea arterială, colitele, poliartritele, obezitatea, astmul, alergiile.

Câtă apă trebuie să bem zilnic?

Doza recomandată este de minimum 6 pahare pe zi, la care se adaugă câte un pahar pentru fiecare ceaşcă de cafea consumată, sau două pahare de apă pentru 100 de ml de alcool. Dacă temperaturile sunt ridicate, se poate consuma chiar mai mult de 8 pahare pe zi, mai ales în timpul exerciţiilor fizice.

Click! spune

Consumarea unei cantităţi prea mari de apă, peste 4 litri pe zi, poate să suprasolicite inima şi rinichii, fără a afecta grav aceste organe. Dacă nu obişnuiţi să consumaţi apă şi apoi brusc se creşte cantitatea, este posibil să vă simţiţi balonaţi.