Lipsa acestor nutrienţi poate duce la depresie. Ai grijă să nu-ţi lipsească din meniu!

1 echilibru jpg jpeg

Depresia, boal─â care afecteaz─â din ce ├«n ce mai multe persoane, poate fi asociat─â cu unele deficite nutri┼úionale. Asigurarea unui aport suficient de vitamine ┼či minerale poate aduce ├«mbun─ât─â┼úiri semnificative ├«n cazul persoanelor care se confrunt─â cu aceast─â afec┼úiune.

Depresia este o tulburare de dispozi┼úie manifestat─â printr-o stare de triste┼úe permanent─â ┼či prin lipsa interesului fa┼ú─â de activit─â┼úile obi┼čnuite, persoana afectat─â trec├ónd printr-o serie de tr─âiri negative merg├ónd p├ón─â la dorin┼úa de a-┼či pune cap─ât vie┼úii. Persoanele cu simptome specifice de depresie sunt sf─âtuite s─â cear─â ajutor specializat. Totodat─â, este bine de ┼čtiut c─â anumi┼úi nutrien┼úi pot ameliora starea celor afecta┼úi de depresie.

Acizii gra┼či Omega-3

O alimenta┼úie bogat─â ├«n acizi gra┼či gra┼či Omega-3 men┼úine s─ân─âtatea inimii, a creierului ┼či a sistemului circulator, scade riscul de inflama┼úii ┼či trateaz─â depresia. Ace┼čti compu┼či pre┼úio┼či pot fi procura┼úi doar din alimente, deoarece organismul nu ├«i poate produce. Cea mai important─â surs─â o reprezint─â pe┼čtele gras. Somonul, sardinele, heringul, tonul ┼či hamsiile, dar ┼či uleiul de krill, semin┼úele de in, uleiul de rapi┼ú─â de soia ┼či de nuci con┼úin acizi gra┼či Omega-3.

Magneziul

Acest mineral este implicat ├«n multe dintre func┼úiile organismului, inclusiv ├«n men┼úinerea echilibrului nervos ┼či muscular, av├ónd efecte benefice ├«n prevenirea depresiei. Printre sursele de magneziu, se num─âr─â: bananele, spanacul, semin┼úele de dovleac, iaurtul, migdalele, avocado, smochinele ┼či ciocolata neagr─â.

Vitaminele B6 ┼či B12

Aceste două vitamine sunt implicate, printre altele, în menţinerea sănătăţii mintale. În cadrul unui studiu s-a observat că peste un sfert dintre femeile cu depresie aveau carenţă de vitamina B12.

Surse de vitamina B6: Nuci, linte, soia, banane, avocado, cartofi.

Surse de vitamina B12: Carne, ou─â, pe┼čte, fructe de mare.

Citeste si: Vitaminele B, esenţiale pentru creier. Iată care sunt cele mai bune surse!

Aminoacizii

Sunt unit─â┼úile din care sunt alc─âtuite proteinele, fiind necesari pentru sinteza acestora. De asemenea, aminoacizii sunt importan┼úi pentru s─ân─âtatea mintal─â. Carnea, pe┼čtele, ou─âle, nucile ┼či semin┼úele sunt surse de aminoacizi.

Iodul

Acest element este esen┼úial pentru tiroid─â, dar ┼či pentru creier ┼či sistemul nervos. Adul┼úii au nevoie de 150 de micrograme de iod zilnic. Cele mai bogate surse naturale de iod sunt pe┼čtii, fructele de mare, algele marine.

Fierul

Fierul intr─â ├«n componen┼úa hemoglobinei, principalul constituent al globulelor ro┼čii. Deficitul acestui mineral cauzeaz─â anemie. O caren┼ú─â de fier poate fi asociat─â cu st─ârile depresive.

Exist─â dou─â tipuri de fier: heminic ┼či nonheminic, care se absorb diferit ├«n organism. Carnea de vit─â, cea de pas─âre, pe┼čtele ┼či fructele de mare con┼úin fier heminic, ├«n vreme ce forma nonheminic─â este prezent─â ├«n vegetale: fasole, spanac, maz─âre, linte, stafide, migdale, nuci ┼či semin┼úe.