Trucuri pentru un somn odihnitor

1 2 jpg jpeg

Iată câteva trucuri utile care te vor ajuta să ai un somn odihnitor!

Mai puţină cofeină

Cofeina este un stimulent natural care împiedică creierul să producă hormonii necesari somnului. Cele mai recente studii arată că dacă ai consumat băuturi ce conţin cofeină cu şase ore înainte de ora de culcare, acestea îţi vor perturba cu siguranţă somnul.

Dacă îţi place cafeaua, încearcă să o bei în cantităţi moderate (1-2 căni de pe zi) şi ai grijă la consumul de produse alimentare cu conţinut de cofeină - ciocolată, ceai, băuturi răcoritoare sau batoane energizante.

,,Deconectează-te'' cu cel puţin o oră înainte de somn

Adică renunţă la privitul televizorului, tabletei sau telefonului mobil, întrucât lumina de ecran emanată de aceste gadgeturi îţi vor pune în alertă toate simţurile, afectându-ţi astfel ciclul circadian al organismului.

Mănâncă cu cel puţin o oră înainte de a te culca

Dacă obişnuieşti să iei cina la ore târzii şi apoi să te culci, trebuie să ştii că acest obicei nu face decât să-ţi îngreuneze digestia şi să-ţi afecteze somnul. Înainte de culcare, bea un ceai de muşeţel, întrucât te va relaxa.

Expune-te luminii naturale

Cele mai recente studii arată că persoanele care lucrează în birouri bine luminate, cu ferestre mari, au parte de un somn mai bun şi asta deoarece ritmurile naturale ale corpului nostru sunt conectate la ciclurile naturale de lumină şi întuneric.

Detaşează-te

Fie că este vorba de muncă, de relaţii sau de provocarea de a fi părinte, cu toţii avem un factor de stres care nu ne permite să ne relaxăm pe deplin. Aşadar, rezervă-ţi pentru tine cel puţin o oră pe zi în care să te detaşezi: o activitate care îţi face plăcere, o plimbare în parc, o lectură plăcută, o baie relaxantă etc.