Cum te poate ajuta yoga dac─â ai probleme cu somnul

1 2 jpg jpeg

Pe

ermen scurt odihna insuficient─â, dup─â cum avertizeaz─â cercet─âtorii de la Harvard, afecteaz─â g├óndirea, starea de spirit ┼či abilitatea de a re┼úine informa┼úii ┼či poate cre┼čte riscul pentru diferite accidente. Pe termen lung consecin┼úele sunt ┼či mai grave ┼či includ obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare ┼či decesul prematur.

Un alt studiu recent confirm─â c─â 7 nop┼úi consecutive de somn insuficient pat duce la peste 700 de muta┼úii genetice. Dac─â reu┼čim s─â ne ├«nlocuim ┼či odihnim celulele vechi, bolile degenerative sunt f─âr─â doar ┼či poate urm─âtorul pas. Somnul de calitate, la fel ca ┼či m├óncarea plin─â ├«n nutrien┼úi sau exerci┼úiile fizice reprezint─â nevoi de baz─â ale corpului.

Speciali┼čtii recomand─â ├«ntre 7-9 ore de somn pe noapte pentru persoanele ├«ntre 18-64 de ani ┼či 7-8 ore pentru adul┼úii peste 65 de ani. Dac─â nu reu┼če┼čti s─â te odihne┼čti cel pu┼úin 7 ore pe noapte, ar fi cazul s─â-┼úi schimbi stilul de via┼ú─â ┼či s─â vizitezi un medic, deoarece aceast─â problem─âar putea ascunde probleme la nivel psihologic. 7

Exist─â numeroase modalit─â┼úi prin care putem reface ciclul de somn. O diet─â echilibrat─â, exerci┼úiile fizice regulate ┼či utilizarea redus─â a gadget-urilor electronice sunt un punct minunat de plecare.

├Äns─â, studiile arat─â c─â activit─â┼úile meditative ┼či de relaxare cum este de exemplul yoga ne pot ajuta s─â ne odihnim mai profund. Iat─â c├óteva argumente solide, dovedite ┼čtiin┼úific care pozi┼úioneaz─â yoga ├«n categoria celor mai bune remedii naturale de a ne rezolva problemele de somn.

Sistemul nervos este responsabil pentru somnul odihnitor din timpul nopţii, iar activitatea intensă a acestuia reprezintă principalul impediment împotriva somnului.

ÔÇ×Yoga, ce implic─â posturi fizice ┼či exerci┼úii de respira┼úie, oxigeneaz─â ┼či cre┼čte cantitatea de s├ónge ce ajunge ├«n centrul de somn al creierului. Astfel sistemul nervos se calmeaz─â, iar ciclul de somn ├«ncepe s─â se normalizeze. O parte din posturile recomandate pentru relaxarea sistemului nervos sunt uttanasana (postura capului la picioare), halasana (postura plugului) ┼či savasana (relaxarea complet─â pe spate). ├Äns─â exerci┼úiile de respira┼úie cum sunt bhastrika sau sudarshan kriya yoga ar trebui evitate seara, deoarece acestea cresc nivelul energiei din corp ┼či prin urmare ne va fi greu s─â adormim apoiÔÇŁ, explic─â Adreea Lada, instructor yoga.

Stresul este problema secolului al XXI-lea. Poate îl considerăm o consecinţă normală pentru viaţamodernă, însă efectele sale nu ar trebui ignorate.

Stresul contribuie la cre┼čterea tensiunii arteriale, a bolilor cardiovasculare, riscul de cancer ┼či unei pleiade de alte boli. Conform Asocia┼úiei de Probleme de Anxietate din America, 70% din persoanele intervievate care sufer─â de anxietate ┼či stres au probleme cu somnul. Mai mult, 54% dintre responden┼úi au spus c─â problemele lor zilnice au crescut starea de anxietate referitoarea la adormit.

ÔÇ×Odihna profund─â datorat─â exerci┼úiilor de yoga este atribuit─â abilit─â┼úii de a relaxa mintea prin focalizarea pe momentul ┼či pe activitatea ├«n sine. Concentr├óndu-ne aten┼úia asupra unui singur punct ne ajut─â s─â eliber─âm energia blocat─â care ar putea cauza stresul. O solu┼úie foarte simpl─â pentru a elimina stresul const─â ├«n a petrece c├óteva minute ├«nainte de somn realiz├ónd c├óteva pozi┼úii de yoga u┼čoare pe saltelu┼úa sau ├«n patÔÇŁ, ad─âug─â Andreea Lada.

Unul dintre cele mai importante aspecte ale yoga este efectul regenerator din toate aspectele vie┼úii. Lucr├ónd la nivel energetic, noi hr─ânim celulele din interior, aducem vindecare ├«n corpurile nev─âzute ┼či astfel ├«n plan fizic se elimin─â toxinele ┼či se revitalizeaz─â tot corpul p├ón─â la nivel celular.

Exerci┼úiile de respira┼úie ajut─â corpul s─â se oxigeneze, ├«n timp ce mi┼čc─ârile u┼čoare de yoga au un efect calmant, care influen┼úeaz─â ├«n mod pozitiv ciclurile de odihn─â.

ÔÇ×O practic─â de yoga ne va ├«mbun─ât─â┼úi starea nu doar pe parcursul zilei, dar va influen┼úa ┼či modul ├«n care corpul nostru se va relaxa noaptea. Yoga se recomand─â chiar ┼či ├«nainte de somn, pozi┼úii precum balasana (postura copilului), janu sirsasana (postura capului la picioare ├«n ┼čezut) sau baddha konosana (postra fluterului)ÔÇŁ, completeaz─â Andreea Lada.

A reu┼či s─â avem un somn de calitate poate fi o provocare atunci c├ónd avem prea multe lucruri ├«n minte. Studiile confirm─â c─â obiceiul nostru de a utiliza gadgeturile ├«nainte de culcare contribuie la dificult─â┼úile ├«n a adormi.

Exper┼úii recomand─â s─â avem un ritual ├«nainte de somn, care s─â nu implice alcool, cafein─â, gadgeturi electronice ┼či prea mult─â g├óndire. C├óteva pozi┼úii de yoga integrate ├«n rutina zilnic─â reprezint─â un mod perfect pentru a reduce zgomotul mental din timpul zilei ┼či a relaxa corpul.