Alimentele care te ,,preg─âtescÔÇŁ de plaj─â

1 2 jpg jpeg

Expunerea prelungit─â la soare, f─âr─â un tratament al epidermei ├«n prealabil, poate duce la rezultate mai pu┼úin dorite, cum sunt arsurile solare, descuam─âri ┼či chiar la ├«mb─âtr├ónirea prematur─â a pielii. Pe l├óng─â produsele cu factor de protec┼úie solar─â, care nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â din trusa de vacan┼ú─â, nu uita c─â ┼či alimenta┼úia are un rol important. Un aport adecvat de antioxidan┼úi, ob┼úinu┼úi din alimenta┼úie, ajut─â la neutralizarea radicalilor liberi ┼či la prevenirea apari┼úiei problemelor pielii.

Betacaroten pentru un bronz de nota 10

├Änainte cu 15-20 de zile de ├«nceperea mult-a┼čteptatului concediului ├«ncearc─â s─â incluzi ├«n alimenta┼úie legume ┼či fructe bogate ├«n betacaroten ┼či ├«n licopen (morcov, ro┼čii, pepene galben, caise, ardei gras, spanac, salat─â verde, cartofi dulci, broccoli, papaia, pepene verde). Betacarotenul, care face parte din grupa compu┼čilor organici numi┼úi carotenoizi, ofer─â protec┼úie ├«mpotriva alergiilor solare ┼či a leziunilor de la nivelul pielii. ├Än plus, betacarotenul ajut─â la ob┼úinerea unui bronz frumos. La r├óndul s─âu, licopenul (care reduce r─âspunsul inflamator) ,,protejeaz─âÔÇŁ pielea ├«mpotriva radicalilor liberi, care pot deteriora celulele pielii. Vitamina E, aliat ├«mpotriva ├«mb─âtr├ónirii pielii

Din ,,dietaÔÇŁ de dinainte de plaj─â nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â alimentele bogate ├«n polifenoli, antioxidan┼úi care ajut─â la reducerea inflama┼úiei pielii ┼či care pot proteja, dar ┼či atenua intensitatea arsurilor cauzate de razele soarelui ┼či de radia┼úiile ultraviolete. Bogate ├«n polifenoli sunt legumele verzi (broccoli, varz─â, spanac, fasole, salat─â), fructele galbene (piersicile, caisele, mango) ┼či cele de p─âdure (afine, coac─âze negre, afine, mure). Beneficii pentru un bronz f─âr─â probleme aduc ┼či alimentele bogate ├«n vitamina A ┼či E, care pot oferi protec┼úie pielii ├«mpotriva efectele nocive ale soarelui. Vitamina A ajut─â la prevenirea cancerului de piele, dar ┼či la o cicatrizare mai rapid─â, ├«n timp ce vitamina E ├«nt├órzie procesul de degradare ┼či ├«mb─âtr├ónire a pielii expuse mai mult timp la soare. Din alimenta┼úie: vitamina A (ficat, br├ónz─â, g─âlbenu┼č de ou), vitamina E (unt, produse lactate, ulei de pe┼čte, ulei de rapi┼ú─â, ulei de floarea-soarelui, nuci, alune, arahide).

Mineralele care protejeaz─â pielea

Dintre minerale, seleniul ┼či zincul sunt cele pe care trebuie s─â le incluzi ├«n ,,cura" de dinainte de concediu. Cele dou─â protejeaz─â pielea ├«mpotriva arsurilor solare, favorizeaz─â bronzul uniform ┼či ├«ncetinesc ├«mb─âtr├ónirea cutanat─â. Studiile ├«n domeniu au ar─âtat c─â seleniul ajut─â la prevenirea cancerului, inclusiv a celui cauzat de expunerea excesiv─â la soare. Mineralul se g─âse┼čte ├«n carne, ├«n legume, ├«n fructele de mare, dar ┼či ├«n cerealele integrale. Aportul de zinc ├«l po┼úi ob┼úine dac─â incluzi ├«n alimenta┼úie fructele de mare (stridii, scoici), pe┼čtele, g─âlbenu┼čul de ou, drojdia, nucile ┼či p├óinea integral─â.