Cele mai noi terapii pentru durerile de spate

1 2 jpg jpeg

Cifrele sunt grăitoare: opt din zece persoane suferă de dureri de spate cel puţin o dată de-a lungul vieţii.

Această neplăcere are cauze dintre cele mai diverse: stăm prea mult (şi incorect) pe scaun, dormim pe o saltea neadecvată sau nu facem destulă mişcare.

Uneori, durerea este cauzată de curburile exagerate ale coloanei sau de tasarea vertebrelor. Terapiile complementare îţi vin în ajutor dacă durerile de spate nu-ţi dau pace.

Chiroterapia ajustează vertebrele

Curburile exagerate ale coloanei (cifoza, lordoza, scolioza) cauzează dureri greu de suportat. Chiroterapia îţi poate fi de folos dacă te numeri printre cei afectaţi, căci „masajul” realizat de specialişti este menit să „ajusteze” coloana vertebrală.

Adrese utile

Cabinet de Chiropraxie, Str. Vâlcele, nr. 4, Sector 5, Bucureşti, tel. 0721.88.33.88, www.chiropraxie.ro

Cabinetul SantaVita - Santa Lux, Str. Eugeniu Carada 5-7, Bucureşti, tel. 0723.82.88.22, www.kiroterapie.com

Sfat

Chiropractica nu este recomandată persoanelor care suferă de osteoporoză.

Osteopatia detensionează coloana

O tehnică apropiată chiropracticii, dar mult mai blândă, este osteopatia. Prin intermediul presopuncturii şi al unor mişcări blânde, terapeutul încearcă să redea mobilitatea care lipseşte anumitor părţi ale corpului.

Potrivit specialiştilor osteopaţi, atunci când există o problemă care afectează echilibrul organismului, corpul încearcă să compenseze acest lucru prin modificări în schimbarea centrului de greutate al corpului, ceea ce provoacă dureri.

Adrese utile

Alpha Medical Center, Str. Vlad Judeţu, nr. 46, Sector 3, Bucureşti, tel. 0724 970 270; www.osteopatie.ro

Cabinet Osteopatie, Str. Vâlcele nr. 4, Sector 5, Bucureşti, tel. 4208361, 0722 564845, www.herniededisc.ro

Atenţie!

Masajul osteopatic nu se foloseşte în cazul în care pacientul are vreo infecţie.

Posturologia te învaţă să mergi corect

Specialiştii în posturologie susţin că orice tulburare a corpului ar putea atrage după sine o modificare a posturii.

Astfel, dacă ai probleme cu vederea la distanţă, vei încerca în permanenţă să te apropii de obiectele din depărtare, întinzând capul în faţă şi curbându-ţi coloana spre înainte.

Atunci când calci greşit, poziţia corpului se schimbă. Aceste defecte pot fi remediate cu ajutorul câtorva reguli simple de menţinere a posturii corecte.

Adrese utile

Centrul Medical Dr. Tiron, Str. Ştirbei Vodă, nr. 94, Bucureşti, tel. 021.313.50.93; 0722.509.810, www.tiron.ro

Centrul medical de traumatologie şi posturologie, Str. Nicolae Titulescu, nr. 21, Bistriţa

Atenţie la poziţia spatelui!

*La birou, stai pe un scaun cu spătar înalt, care îţi susţine coloana vertebrală. La fiecare 30 de minute, ridică-te de pe scaun.

*Când ridici greutăţi, îndoaie genunchii, nu spatele, la fel ca în imaginea de mai sus. Astfel, te asiguri că spatele nu este afectat.

*La volan, menţine tot timpul poziţia corectă: cu spatele lipit de scaun, cât mai drept. Coatele sunt îndoite la 90 de grade.