Soluţii naturale pentru a calma durerile menstruale

1 shutterstock 1357975757 jpg jpeg

Crampele, balonarea, schimb─ârile bru┼čte de dispozi┼úie ┼či oboseala accentuat─â afecteaz─â 1 din 5 femei lun─â de lun─â. Denumite, ├«n termeni medicali, dismenoree, durerile menstruale difer─â ca intensitate de la o persoan─â la alta, ├«ns─â pot fi ameliorate cu ajutorul unor remedii simple.

Dismenoreea este cauzat─â de anumi┼úi compu┼či ai organismului uman denumi┼úi prostagLandine. ├Änainte de menstrua┼úie, nivelul prostaglandinelor din endometru, acea membran─â care acoper─â pe interior uterul, cre┼čte. De fapt, cel mai ridicat nivel al acestor compu┼či se ├«nregistreaz─â ├«n prima zi a ciclului menstrual, c├ónd ┼či disconfortul femeii este la cote maxime din cauza crampelor suportate. Pe m─âsur─â ce trec zilele ┼či membrana uterin─â este eliminat─â, durerea menstrual─â e din ce ├«n ce mai suportabil─â p├ón─â dispare de tot. Cu toate c─â multe femei acuz─â crampe menstruale lun─â de lun─â, exist─â o singur─â recomandare din partea medicilor - administrarea de analgezice. ├Äns─â la fel de eficiente se dovedesc a fi ┼či remediile naturale.

Bea ceai de ghimbir sau mu┼če┼úel

Ghimbirul (Zingiber officinale) este folosit, ├«nc─â din Antichitate (chiar de Pitagora), pentru numeroasele sale beneficii, printre care ┼či calmarea durerilor. Un ceai cu ghimbir ┼či piper negru, ├«ndulcit cu pu┼úin zah─âr, face minuni ├«n cazul dismenoreei. Gingerolul este compusul din ghimbir care are efect antiinflmator puternic, scade nivelul prostagLandinelor ┼či amelioreaz─â, astfel, disconfortul cauzat de crampele menstruale. Pentru prepararea ceaiului, r─âd─âcina proasp─ât─â de ghimbir se d─â pe r─âz─âtoare ┼či apoi se infuzeaz─â 10 minute cu restul ingredientelor. Alternativa este ceaiul de mu┼če┼úel sau ment─â, care relaxeaz─â uterul, ac┼úioneaz─â ca un calmant pentru organism ┼či reduc durerea.

Aplică puţină căldură

├Än timpul menstrua┼úiei, mu┼čchii uterului se contract─â, ceea ce cauzeaz─â dureri menstruale, acele crampe din abdomenul inferior sau din partea lombar─â. C─âldura aplicat─â local relaxeaz─â mu┼čchii respectivi ┼či stimuleaz─â circula┼úia s├óngelui, ceea ce va reduce intensitatea crampelor. Pentru rezultate optime, men┼úine o c─âldur─â de 40 de grade 4 ore, cu ajutorul unui prosop ├«nmuiat ├«n ap─â fierbinte sau al unei sticle sau perne cu ap─â cald─â, cump─ârate de la farmacie. Studiile efectuate arat─â c─â aplicarea local─â a unui recipient cald este la fel de eficient─â ca administrarea de analgezice.

F─â mi┼čcare

Exerci┼úiile fizice pun s├óngele ├«n mi┼čcare, iar acest lucru reduce durerea. Speciali┼čtii recomandat─â exerci┼úiile aerobice, mersul pe jos sau ├«notul. Yoga poate fi, de asemenea, de ajutor ├«n cazul dismenoreei. Ideal ar fi s─â ├«ncepe┼úi c├óte o serie de 30 de minute de excerci┼úii zilnice cu c├óteva zile ├«nainte de-a veni menstrua┼úia ┼či s─â continua┼úi activitatea sportiv─â ├«n primele zile ale s├ónger─ârii.

Schimbă-ţi dieta

Nu spune nimeni c─â trebuie scoase complet gr─âsimile din alimenta┼úie, ci doar s─â fie ├«nlocuite, pe c├ót posibil, cu unele s─ân─âtoase. Evit─â, astfel, gr─âsimile saturate din produsele animale ┼či consum─â-le, ├«n schimb, pe cele nesaturate din uleiul de m─âsline, pe┼čte (ton ┼či somon) sau nuci. Studiile arat─â c─â dieta vegetarian─â amelioreaz─â crampele, iar alimentele care con┼úin vitaminele E, B1 ┼či B6 ┼či mineralele magneziu, zinc ┼či acizii gra┼či Omega-3 reduc tensiunea muscular─â ┼či inflama┼úia.

De reţinut!

Excesul de sare, gr─âsimi ┼či carbohidra┼úi cauzeaz─â balonare ┼či inflamare, iar cafeaua reduce circula┼úia s├óngelui c─âtre uter ┼či intensific─â, astfel, durerile menstruale.