┼×tii cum s─â-┼úi spore┼čti imunitatea?

1 2 jpg jpeg

Ba canicul─â, ba ploaie, ba frig, ba rece. Jocul temperaturilor din ultima vreme se resimte destul de puternic asupra organismului uman.

├Än acest caz este necesar s─â acorzi o aten┼úie deosebit─â at├ót alimenta┼úiei c├ót ┼či odihnei, pentru a ajuta organismul s─â fac─â fa┼ú─â schimb─ârilor bru┼čte de temperatur─â mai ales.

Socul ţine gripa la distanţă

Unul din cele mai vechi trucuri plin de benefici pentru s─ân─âtatea ta, socul, se poate consuma sub form─â de ceai sau chiar sub form─â de socat─â.

Este considerat ca fiind un adjuvant deosebit mai ales ├«mpotriva nepl─âcutei gripe. Antioxidan┼úii din floarea de soc pult─â cu brio ├«mpotriva inflama┼úiilor din organismul uman. ├Än plus socata este o b─âutur─â destul de delicioas─â ┼či hidratant─â numai bine se savurat ├«ntr-o zi canicular─â.

Ciupercile, sursă de antioxidanţi

2 jpg jpeg

Vara, c├ónd te tope┼čti sub razele solare, nu prea te bate g├óndul s─â g─âte┼čti ├«n cas─â mai nimic, astfel c─â po┼úi opta pentru c├óteva legume la gr─âtar care s─â ├«┼úi ofere senza┼úia de s─ân─âtatea ┼či s─â ├«┼úi aduc─â un aport nutritiv bun. Ciupercile fac parte din aceast─â categorie. Au un con┼úinut de seleniu ┼či de antioxidan┼úi benefici, care le recomand─â spre a fi consumate ori de c├«te ori ai ocazia. ├Än plus se bucur─â ┼či de un aport semnificativ de vitamina B, riboflavin─â ┼či niacin─â. Se bucur─â de propiet─â┼úi antivirale, antibacteriene ┼či antitumorale.

Pepenele verde, surs─â de hidratare

2 jpg jpeg

Vedeta verii am putea spune, parfuma┼úi, zemo┼či, r─âcoritori, bogat ├«n antioxidan┼úi ┼či glutation. Acesta din urm─â este de un real folos pentru sistemul t─âu imunitar, ofer─â o surs─â important─â organismului pentru a lupta ├«mpotriva infec┼úiilor.

├Än plus contribuie la eliminarea toxinelor din organism, ajut─â la men┼úinerea rinichilor s─ân─âto┼či ┼či este un desert ideal de la mic la mare.

Află la ce trucuri poţi apela pentru a te bucura de o vedere mai bună AICI

Migdalele combat stresul

Tot ce trebuie s─â faci este s─â te asiguri c─â ai la ├«ndem├ón─â o m├ón─â de migdale pe care s─â o consumi pe parcursul zilei. Un bun adjunvat pentru imunitatea ta, o ce┼čcu┼ú─â de migale ├«┼úi vor oferi necesarul de vitamina E de care organismul t─âu are nevoie. ├Än plus, con┼úin ┼či al┼úi nutrimen┼úi esen┼úiali precum riboflevina, niacina sau viotamine din complexul B care sunt alia┼úii de n─âdejde ├«mpotriva stresului.

Vitamina C este esenţială

Citricele sunt la mare c─âutare indiferent de sezon, grapefruitul, portocalele, l─âm├óile sunt doar c├óteva dintre fructele ce pot fi g─âsite cu u┼čurin┼ú─â pe tot parcursul anului. Un bun sus┼úin─âtor al sistemului imunitar, anihileaz─â bacteriile, virusurile ┼či stimuleaz─â produc┼úia de Limfocite C, care sunt responsabile de protejarea de celulele canceroase.

Un antioxidant esenţial mai ales pe perioada verii deoarece te apără de acţiunea radicalilor liberi.

Betacarotenul previne atacurile de cord

Betacarotenul ajut─â la o mai bun─â asimilare a vitaminei A, stimul├ónd totodat─â ┼či activitatea globulelor albe, responsabile cu protejarea organismului de eventualele infec┼úii.

Licopenul con┼úinut de anumite fructe ┼či legume au un renumit efect anticancerige, oferind ┼či protec┼úie ├«mpotriva atacurilor de cord. Problem─â destul de des ├«nt├ólnit─â mai ales c├ónd afar─â umiditatea este foarte sc─âzut─â ┼či temperatura ├«n continu─â cre┼čtere ├«n termometre.