Spirulina, alga miraculoas─â

2 jpg jpeg

Considerat─â a fi cel mai concentrat aliment vegetal, spirulina este cunoscut─â de mii de ani, fiind consumat─â de azteci, maya┼či, c├ót ┼či de diverse popoare din Africa sau Asia.

Multe persoane care au consumat ├«n mod regulat spirulin─â sus┼úin c─â au constatat o ├«mbun─ât─â┼úire a st─ârii generale a organismului, o mai mare rezisten┼ú─â la r─âceli, o tonifiere a pielii ┼či p─ârului.

De asemenea, spirulina induce senza┼úie de sa┼úietate, reduce pofta de m├óncare, fiind de ajutor ├«n ob┼úinerea echilibrului alimentar ┼či a controlului asupra impulsului de a m├ónca ├«n exces.

Ce conţine spirulina

Spirulina este o surs─â foarte bogat─â de minerale (fier, magneziu, calciu, fosfor, potasiu, seleniu, sodiu, crom) ┼či de proteine vegetale. Con┼úinutul de proteine din spirulin─â ajunge la 60-70% (mai mult dec├ót soia) ┼či are doar 3,9 calorii pe gram, ceea ├«i face pe mul┼úi vegetarieni s─â o includ─â ├«n lista lor de preferin┼úe.

Are ├«n componen┼ú─â ┼či acizi gra┼či esen┼úiali (printre care se num─âr─â ┼či Omega 6), precum ┼či numeroase vitamine: A, B1, B2, B3, B6, B8, B12, D, K, E. Ele ajut─â la protec┼úia creierului ┼či la detoxificarea ficatului ┼či a rinichilor. Spirulina este bogat─â ├«n betacaroten, clorofil─â (ajut─â la o mai bun─â absorb┼úie a fierului ├«n s├ónge) ┼či fitocianin─â (care stimuleaz─â imunitatea).

8 beneficii ale consumului de spirulin─â

1. Spirulina stimuleaz─â cre┼čterea ┼či memoria

2. Previne îmbătrânirea timpurie

3. Revitalizeaz─â glandele sexuale

4. Stimuleaz─â procesele de regenerare ┼či ajut─â la relansarea hormonal─â

5. Gr─âbe┼čte refacerea organismului dup─â interven┼úii chirurgicale ┼či ├«n convalescen┼ú─â,

6. Spirulina detoxific─â ficatul ┼či rinichii

7. ├Ämpiedic─â inflamarea ┼či degenerarea articula┼úiilor

8. Spirulina apără organismul de acţiunea unor factori cancerigeni cum ar fi E-urile alimentare.

1. Asemenea tuturor produselor nutri┼úionale care cresc ┼či au contact cu apa, spirulina absoarbe cu u┼čurin┼ú─â metale grele ┼či alte substan┼úe toxice, deosebit de nocive pentru organismul uman.

Dac─â lu─âm spirulin─â, trebuie s─â o consum─âm cu modera┼úie ┼či s─â ne asigur─âm c─â ea provine dintr-o surs─â verificat─â dat fiind c─â produc─âtorii de renume sunt foarte grijulii fa┼ú─â de mediul ├«n care cre┼čte spirulina.

2. Spirulina con┼úine mari cantit─â┼úi de acizi nucleici, conform studiilor de la Beth Israel Deaconess Medical Center. Ace┼čtia duc la cre┼čterea nivelului de acid uric, care pot cauza atacuri de gut─â sau pietre la rinichi.

┼×tiai c─âÔÇŽ

...numele de spirulină vine de la forma spiralată a algei? După recoltare, ea este transformată într-o pastă densă care se lasă la întărit, apoi se pisează, pentru ca în final din această pulbere să se obţină comprimate.