De ce ar trebui să incluzi quinoa în dieta ta

1 2 jpg jpeg

Quinoa este considerat─â, de fapt, ÔÇťaurul inca┼čilorÔÇŁ, deoarece ace┼čtia credeau c─â, dac─â o consum─â beneficiaz─â de o rezisten┼ú─â crescut─â ├«n lupt─â? The Quinoa Corporation supranume┼čte quinoa supercereala viitorului. Iat─â ce beneficii aduce aceast─â cereal─â pentru s─ân─âtate!

Cele mai importante proprietăţi ale quinoa

Quinoa este una dintre cele mai bogate proteine pe care o putem mânca. Este o proteină completă care conţine toţi cei nouă aminoacizi esenţiali.

Quinoa con┼úine de dou─â ori mai multe fibre alimentare dec├ót multe alte cereale. Fibrele sunt cunoscute pentru efectul de diminuare a simptomelor constipa┼úiei. ├Äns─â, acestea ajut─â ┼či la prevenirea bolilor cardiace, reduc├ónd presiunea s├óngelui, ┼či a diabetului. De asemenea, fibrele scad colesterolul ÔÇťr─âuÔÇŁ ┼či nivelul de glucoz─â din s├ónge, ┼či aduc beneficii ├«n caz de hemoroizi. Mai mult dec├ót at├ót, fibrele contribuie la pierderea ├«n greutate, deoarece ├«┼úi ia mai mult timp s─â mesteci un aliment bogat ├«n fibre, iar senza┼úia de sa┼úietate se produce mai repede.

Aceast─â cereal─â con┼úine lisin─â, un compus esen┼úial pentru cre┼čterea ┼či refacerea ┼úesuturilor.

Quinoa este bogat─â ├«n vitamina B12, riboflavin─â, care ├«mbun─ât─â┼úe┼čte metabolismul energetic al celulelor creierului ┼či mu┼čchilor ┼či este cunoscut─â pentru rolul activ ├«n producerea de energie celular─â.

Surs─â pre┼úioas─â de fier. Acest mineral care se g─âse┼čte din abunden┼ú─â ├«n quinoa men┼úine s─ân─âtatea celulelor ro┼čii din s├ónge. Fierul transport─â oxigenul de la o celul─â la alta ┼či furnizeaz─â oxigen mu┼čchilor, pentru ca ace┼čtia s─â se poat─â contracta. De asemenea, fierul cre┼čte activitatea creierului, cunosc├óndu-se faptul c─â, la creier, ajunge aproximativ 20% din oxigenul din s├ónge.

Nu are gluten. Consumul de quinoa este recomandat în caz de boală celiacă (intoleranţa la gluten) sau pentru menţinerea în stare bună a intestinelor, deoarece planta nu conţine gluten. În plus, nivelul de prolamine, proteine din familia glutenului, este foarte scăzut.

Are o valoare nutritiv─â excep┼úional─â. Quinoa este una dintre acela plante rare, care au o compozi┼úie echilibrat─â de aminoacizi. Poate fi, deci, consumat─â ca atare, f─âr─â a fi asociat─â cu legume. Unul dintre secretele valorii deosebite nutri┼úionale const─â ├«n germenul (embrionul protejat ├«n s─âm├ón┼ú─â) acestei cereale. Germenii au ├«ntotdeauna o concentra┼úie mai mare de nutrimen┼úi, iar la quinoa ace┼čtia reprezint─â 30% din greutatea bobului. C├ónd spui quinoa, spui o surs─â bun─â de mangan, fier, cupru, magneziu, fosfor, zinc, calciu ┼či sodiu, dar ┼či vitamine ┼či acizi gra┼či polinesatura┼úi s─ân─âto┼či.