Ceaiuri bogate în magneziu

2 jpg jpeg

Mineralul este vital în menţinerea netedă a arterelor, protejându-le de tensiunea sangvină cauzată de stres.

Pe l├óng─â alimentele bogate ├«n magneziu, exist─â ┼či ceaiuri naturale care con┼úin magneziu, de┼či ├«n cantit─â┼úi mici. Iat─â c├óteva exemple!

Ceaiuri bogate în magneziu - ceai alb

Crescut ┼či recoltat aproape ├«n totalitate ├«n provincia Fujian din China, ceaiul alb provine din aceea┼či plant─â ca ┼či cel negru sau verde, planta de ceai, denumita Camellia sinensis.

Studii recente au demonstrat c─â ceaiul alb distruge p├ón─â la 80% din majoritatea speciilor de virusuri ┼či de bacterii. Terapia cu acest ceai este eficient─â ├«n sc─âderea ├«n greutate, ajut├ónd la metabolizarea gr─âsimilor.

├Än acela┼či timp, dac─â e┼čti ├«n c─âutare de ceaiuri bogate ├«n magneziu, trebuie s─â ┼čtii c─â speciali┼čtii au constatat c─â flavonoizii con┼úinu┼úi de frunzele plantei previn apari┼úia tumorilor la colon, la s├óni sau la ficat. Numero┼čii antioxidan┼úi pe care-i con┼úine ceaiul alb sunt un scut pentru sistemul imunitar.

Ceaiuri bogate ├«n magneziu - Rooibos (ceaiul ro┼ču)

Originar din Africa de Sud, rooibos-ul, cu denumirea ┼čtiin┼úific─â de Asphalatus linearis, are o arie restr├óns─â de cultivare, cresc├ónd doar pe Mun┼úii Cederberg, ├«n partea vestic─â a acestora.

Consumul de ceai ro┼ču cuprinde o serie de beneficii pentru s─ân─âtatea noastr─â: con┼úine magneziu, necesar pentru un sistem nervos s─ân─âtos, fier, potasiu, sodiu, calciu, cupru, zinc, fluor. De asemenea, consumul regulat de ceai ro┼ču cre┼čte absorb┼úia de fier ├«n organism ┼či controleaz─â apetitul, contribuind la sc─âderea ├«n greutate.

├Än plus, datorit─â efectelor sale benefice asupra organismului ┼či pentru faptul c─â remineralizeaz─â organismul dup─â efort, ceaiul rooibos este recomandat ├«n special sportivilor.

Pont: Potrivit unui studiu realizat ├«n 2012 ┼či publicat ├«n European Chemical Bulletin, s-a constatat c─â toate tipurile de ceaiuri analizate de cercet─âtori (negru, verde, alb, ceaiuri din plante sau fructe etc.) au aproximativ acela┼či con┼úinut de magneziu - mai pu┼úin de un gram la un kilogram de frunze de plant─â.

Astfel, dacă un pliculeţ de ceai conţine aproximativ 2 grame de plantă, cantitatea de magneziu se află undeva la 2 miligrame, adică mai puţin de 1% din necesarul zilnic de magneziu.

În plus, aceste ceaiuri conţin cofeină, care interferează cu absorbţia de magneziu, mineralul fiind eliminat prin urină.