Ce nu ┼čtiai despre semin┼úele de chia. VIDEO

2 jpg jpeg

Semin┼úele de chia provin de la o plant─â care cre┼čte ├«n Mexic. Maia┼čii ┼či aztecii foloseau foarte multe semin┼úe de chia datorit─â efectului lor energizant. Ele con┼úin calciu, proteine, fibre, antioxidan┼úi ┼či carbohidra┼úi.

Seminţele de chia sunt o sursă esenţială de Omega-3

Acizii gra┼či Omega 3 din semin┼úe joac─â rolul de ,,scut de protec┼úie" ├«mpotriva inflama┼úiilor, inclusiv a artritei ┼či a bolilor de inim─â. ├Än urma mai multor studii, medicii au constatat c─â bolnavii de artrit─â care au ad─âugat semin┼úele de chia ├«n dieta lor au raportat mai pu┼úine dureri dec├ót cei care nu le-au consumat.

Semin┼úele absorb p├ón─â la de 10 ori cantitate de ap─â mai mare dec├ót greutatea lor ┼či formeaz─â astfel un gel care hidrateaz─â organismul, ceea ce le-a f─âcut foarte populare ├«n r├óndul sportivilor. De asemenea ele reprezint─â o cale natural─â de a controla diabetul de tip II.

Gelul de chia ├«ncetine┼čte digestia ceea ce ajut─â la controlul nivelului zah─ârului din s├ónge ┼či previne depozitarea acestuia. Mai mult, el con┼úine aproape o treime din doza de fibre zilnic─â recomandat─â, ceea ce este foarte important pentru s─ân─âtatea digestiv─â.

Cite┼čte ┼či:

Seminţele de chia topesc depozitele de grăsime

Cele mai bune surse de proteine vegetale

Descoperă beneficiile seminţelor de in

Un corp s─ân─âtos....

Consumul frecvent de semin┼úe de chia are un efect benefic ┼či asupra s─ân─ât─â┼úii cardiovasculare. Regleaz─â nivelul colesterolului din s├ónge ┼či tensiunea arterial─â. Astfel, sunt ├«nl─âtura┼úi unii dintre cei mai mari factori de risc care stau la baza declan┼č─ârii afec┼úiunilor inimii.

Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au descoperit c─â semin┼úele de chia mai con┼úin ┼či triptofan, un aminoacid care are efecte pozitive asupra somnului. Compusul ajut─â la relaxarea organismului ┼či ├«l face s─â se odihneasc─â ├«n mod corespunz─âtor.

Totodat─â, semin┼úele de chia joac─â un rol important ├«n lupta ├«mpotriva mai multor tipuri de cancer. Integrate ├«n diet─â, ele ajut─â la distrugerea celulele canceroase ┼či la repararea ADN-ul afectat din organism.

...┼či o minte vioaie

Semin┼úele de chia aduc beneficii ┼či c├ónd vine vorba de func┼úiile creierului. Potrivit speciali┼čtilor, acestea ├«mbun─ât─â┼úesc memoria, g├óndirea etc.

Semin┼úele de chia se pot consuma ca atare sau ca gel ├«n salate ┼či iaurturi. Amesteci o lingur─â de semin┼úe de chia cu trei de ap─â ┼či acesta este echivalentul unui ou.