Acest ceai ├«┼úi stimuleaz─â memoria ┼či inteligen┼úa

1 2 jpg jpeg

Cea mai bun─â modalitate prin care s─â ai grij─â de s─ân─âtatea ta este s─â ai o diet─â echilibrat─â prin intermediul c─âreia s─â ├«i furnizezi organismului toat─â gama de nutrimen┼úi ┼či antioxidan┼úi necesari bunei func┼úion─âri.

Un ceai plin de antioxidan┼úi este modalitatea cea mai simpl─â de a ├«nt─âri sistemul imunitar, de a te r─âsf─â┼úa ┼či ├«n acela┼či timp de a stimula capacitatea de memorare a creierului dar ┼či pentru a spori vigilen┼úa.

Ce sunt antioxidanţii

O categorie de vitamine, ingrediente nutritive care sus┼úine bunul demers al organismului uman, ├«l protejeaz─â de ac┼úiunea nociv─â a radicalilor liberi ce tind a afecta evolu┼úia celulelor, ┼či ├«n acela┼či timp te ajut─â s─â te bucuri un timp ├«ndelungat de o memorie excelent─â deoarece ├«ncetine┼čte procesul de ├«mb─âtr├ónire cerebral─â.

Antioxidan┼úii cei mai cunoscu┼úi sunt vitaminele C, E, acidul lipoic sau carotenii, acea┼čtia av├ónd un rol extrem de func┼úional ├«n organismul uman.

Chiar dac─â ┼či organismul uman are proprii s─âi antioxidan┼úi ce ├«i produce, ├«n timp cantitatea lor scade deoarece organismul ├«mb─âtr├óne┼čte, motiv pentru care este indicat ca pe tot parcursul vie┼úii s─â ai o alimenta┼úie corespunz─âtoare, echilibrat─â ┼či s─ân─âtoas─â.

Astfel te vei bucura de starea de bine timp îndelungat.

Un deficit de antioxidan┼úi ├«n organism poate duce la apari┼úia anumitor afec┼úiuni cronice printre care maladia Alzheimer, cataract─â, diabet, infertilitate, infec┼úii ale tractului respirator ┼či nu numai dar ┼či boli cardiovasculare.

Cu c├ót va fi mai mare cantitatea de antioxidan┼úi pe care i-o vei furniza corpului t─âu cu at├ót mai redus va fi stresul oxidativ la nivel celular, altfel spus, vei contribui la combaterea ├«mb─âtr├ónirii premature ┼či ├«┼úi vei consolida sistemul imunitar.

Afl─â care sunt plantele indicate pentru o memorie bun─â AICI

De unde luăm antioxidanţii

1 2 jpg jpeg

Sursele cele mai bune din punctul de vedere al con┼úinutului de antioxidan┼úi sunt fructele mai ales fructele de p─âdure, strugurii, kiwi, ananas, banane, curmale, smochine, stafide, citrice at├ót fructele c├ót ┼či legumele verzi, ro┼čiile, morcovii, varz─â, legumele crucifere mai ales broccoli, fructele oleaginoase ├«n special nucile dar ┼či fasolea, maz─ârea, pepenele galben sau ceaiul verde. De asemenea se recomand─â un consum frecvent de carne de pe┼čte ┼či produse lactate mai ales sana ┼či chefir.

Trebuie s─â ┼úii cont de un aspect extrem de important ┼či anume c─â nu cantitatea de antioxidan┼úi din alimenta┼úia ta conteaz─â ci c├ót de diversifica┼úi sunt ┼či modul ├«n care ace┼čtia interac┼úioneaz─â pentru a-┼úi proteja organismul la nivel celular.

Motiv pentru care trebuie s─â ai o alimenta┼úie diversificat─â ┼či ra┼úional─â.

Ceaiul care stimulează gândirea

Tot ce trebui s─â faci este s─â prepari un mix de plante compus din: 2 linguri de m─âce┼če zdrobite, 2 linguri de fructe de c─âtin─â,1 linguri┼ú─â din traista-ciobanului, 1 linguri┼ú─â de m─âtase de porumb ┼či bine├«n┼úeles 1 litru de ap─â. Pune apa la fiert, iar c├ónd aceasta clocote┼čte adaug─â m─âce┼čele zdrobite. Las─â la fiert timp de 5 minute, dupa care se adaug─â fructele de c─âtin─â. Se ├«ndep─ârteaz─â apoi vasul de pe foc ┼či se adaug─â traista-ciobanului ┼či m─âtasea de porumb. Las─â la infuzat pentru 10 minute, dupa care se strecoar─â ┼či se consum─â.