Un pahar de vin ro┼ču pe zi protejeaz─â inima!

1 2 jpg jpeg

Pe┼čte, de trei ori pe s─âpt─âm├ón─â

Pe┼čtele e bogat ├«n acizi omega 3. Somonul con┼úine un antioxidant puternic care reduce radicalii liberi de oxigen. Carnea de somon reduce tensiunea arterial─â. Pe l├óng─â inim─â, pe┼čtele protejeaz─â ┼či sistemul nervos.

Vin ro┼ču la sf├ór┼čitul mesei

Obiceiul fran┼úuzesc de a ├«ncheia masa cu un pahar de vin ro┼ču e s─ân─âtos. Cercet─âtorii au descoperit c─â resveratrolul, o substan┼ú─â din vinul ro┼ču, are rol ├«n stoparea modific─ârilor ce apar la nivelul genelor responsabile de buna func┼úionare a inimii. Aten┼úie! Doar un pahar pe zi!

Uleiul de m─âsline reduce colesterolul

Consumul regulat de ulei de m─âsline protejeaz─â inima de ├«mboln─âvire datorit─â acizilor gra┼či mononesatura┼úi ┼či a con┼úinutului ridicat de antioxidan┼úi. Uleiul de m─âsline duce la cre┼čterea colesterolului bun ┼či la reducerea celui r─âu, din cauza c─âruia arterele se ├«ngroa┼č─â.

Salate de ro┼čii la fiecare mas─â

Bogate ├«n vitamina C, licopen ┼či betacaroten, tomatele protejeaz─â organismul de cancer ┼či de bolile de inim─â. Ro┼čiile pot fi incluse ├«n alimenta┼úie foarte u┼čor, ├«n salate, supe sau paste.

Mâncaţi la micul dejun cereale integrale

Dac─â m├ónca┼úi cereale integrale zilnic la micul dejun, reduce┼úi riscul de a suferi de insuficien┼ú─â cardiac─â. Aceast─â afec┼úiune este deseori ignorat─â, ├«ns─â ├«ntre ea ┼či infarct nu este dec├ót un pas. Important este ca cerealele s─â fie cu bobul ├«ntreg, iar fulgii de ov─âz ┼či t─âr├ó┼úele de gr├óu s─â alc─âtuiasc─â cel pu┼úin un sfert din cantitatea de cereale.

Ciocolata neagră are antioxidanţi

├Än ciocolata neagr─â exist─â o cantitate mare de cacao ┼či aceasta este, de fapt, bogat─â ├«ntr-o serie de substan┼úe numite flavonoizi. ├Än p─âstaia de cacao exist─â semin┼úele de cacao, care con┼úin un procent mare (20%) de flavonoizi.Ace┼čtia ajut─â la sc─âderea colesterolului r─âu ┼či scade tensiunea arterial─â.