Remedii naturale contra constipaţiei

1 2 jpg jpeg

Prin constipa┼úie se ├«n┼úelege eliberarea rar─â a scaunelor, de 2-3 ori pe s─âpt─âm├ón─â, ├«nso┼úit─â de dureri abdominale sau de balonare. Dac─â persist─â mai mult de 6 luni, este vorba de constipa┼úie cronic─â. Problemele apar c├ónd alimenta┼úia unei persoane este axat─â pe carne, produse de patiserie ┼či br├ónzeturi, care ├«ngreuneaz─â digestia. Pentru un tranzit intestinat optim, este important ca din dieta ta s─â nu lipseasc─â fibrele ┼či hidratarea corespunz─âtoare. ├Än plus, constipa┼úia poate fi provocat─â ┼či de sedentarism, boli de ficat sau boli de intestine.

Roiniţa, bun laxativ

Pentru a ├«nl─âtura nepl─âcerile cauzate de constipa┼úie, prepar─â un ceai laxativ ├«n compozi┼úia c─âruia intr─â frunze de roini┼ú─â ┼či volbur─â, care au proprietatea de a intensifica mi┼čc─ârile intestinale, u┼čur├ónd astfel eliminarea materiilor fecale. Pe l├óng─â ac┼úiunea antiseptic─â, frunzele de roini┼ú─â calmeaz─â colicile ┼či ajut─â la eliminarea gazelor. Prepar─â o infuzie din 2 linguri┼úe din fiecare plant─â la 1 can─â cu ap─â fiart─â. Se bea c├óte 1 can─â, la culcare, iar ├«n constipa┼úiile severe se recomand─â ├«nc─â 1 can─â de ceai diminea┼úa, pe stomacul gol.

Cru┼činul protejeaz─â colonul

Datorit─â compu┼čilor s─âi, numi┼úi deriva┼úi antracenici, planta are rolul de a stimula contrac┼úiile colonului ┼či are ac┼úiune relaxant─â asupra tractului intestinal. De asemenea, stimuleaz─â secre┼úiile de cloruri ┼či, prin aceasta, contribuie la cre┼čterea con┼úinutului de ap─â ┼či de electroli┼úi din intestine. Scoar┼úa de cru┼čin nu poate fi utilizat─â ├«n stare proasp─ât─â deoarece poate produce colici abdominale puternice, ci fie dup─â ce a fost l─âsat─â un an la uscare, fie dup─â ce a fost supus─â ├«nc─âlzirii c├óteva minute ├«nainte de uscare. Prepar─â o infuzie din 2 linguri┼úe de coaj─â la 1 can─â cu ap─â clocotit─â ┼či bea seara c├óte 1-2 c─âni. Se poate administra ┼či sub form─â de pulbere, 1 linguri┼ú─â ras─â seara, la culcare, nu mai mult de 7 zile.

Socul previne constipaţia

Pe l├óng─â efectele lor u┼čor laxative, florile de soc sunt diuretice ┼či sudorifice. Se recomand─â, ├«n special, ├«n constipa┼úiile de natur─â nervoas─â. Prepar─â o infuzie din 1-2 linguri┼úe de flori uscate la 1 can─â cu ap─â fiart─â ┼či bea seara, ├«nainte de culcare. C├ónd socul ├«nflore┼čte, mai po┼úi prepara ┼či socat─â.

Seminţele de in îmbunătăţesc digestia

Surs─â de fibre ┼či pectin─â, semin┼úele de in elibereaz─â mucilagii la contactul cu apa, care ajut─â la reglarea tranzitului intestinal. Po┼úi dilua 1 linguri┼ú─â de pudr─â de semin┼úe de in ├«ntr-un pahar cu ap─â sau m─ân├ónc─â-le ca atare, dup─â ce le-ai sp─âlat ┼či le-ai l─âsat la temperatura camerei c├óteva ore.

Tărâţe de psyllium reglează tranzitul intestinal

T─âr├ó┼úele de psyllium sunt un remediu tradi┼úional ├«n constipa┼úie ┼či bolile intestinale inflamatoare, fiind utilizate cu succes ├«n detoxificare ┼či reglarea tranzitului intestinal. Psylliumul con┼úine fibre mucilaginoase, form├ónd un gel la contactul cu apa. Fibrele alimentare au capacitatea de a accelera tranzitul intestinal ┼či de a m─âri consisten┼úa scaunului. Ia zilnic o linguri┼ú─â de semin┼úe, pe care o amesteci ├«n 250 de ml de ap─â. Bea repede amestecul, pentru ca semin┼úele s─â ├«nceap─â s─â formeze gelul ├«n stomac. Imediat dup─â ce consumi linguri┼úa de fibre de psylliyum, este recomandat s─â bei un pahar cu ap─â. O alt─â variant─â ar fi s─â le incluzi ├«ntr-un mic dejun s─ân─âtos, al─âturi de un pahar de iaurt.

Bine de ┼čtiut!

ÔÇó

Pe l├óng─â plante, mai po┼úi ├«ncerca alimente cu rol laxativ precum prunele uscate, zmeura, chefirul sau mierea. Zmeura este bogat─â ├«n fibre ┼či regleaz─â tranzitul intestinal, iar chefirul con┼úine probiotice, care ajut─â la men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii sistemului digestiv. Este de preferat s─â le consumi diminea┼úa, la micul dejun.

ÔÇó

Mi┼čcarea ajut─â ├«n combaterea constipa┼úiei. Po┼úi face plimb─âri lungi ├«n aer liber, ├«not, exerci┼úii acvatice ┼či yoga.