Legumele verzi ne protejeaz─â de cancer

1 2 jpg jpeg

Se poate spune c─â preven┼úia cancerului const─â ├«n mare m─âsur─â ├«n adoptarea unei alimenta┼úii care s─â exclud─â substan┼úele artificiale. O diet─â s─ân─âtoas─â ┼či echilibrat─â este cheia, spun exper┼úii.

Legumele cu frunze sau cele de culoarea verde ├«nchis sunt pline vitamine ┼či nutrien┼úi care pot ajuta la prevenirea cancerului ovarian ┼či de colon.

Lactatele au mult calciu, care previne deteriorarea oaselor ┼či a din┼úilor, iar fructele de p─âdure ┼či cele acri┼čoare, precum l─âm├óile ┼či portocalele, con┼úin antioxidan┼úi cu rolul de a contracara ┼či repara daunele provocate de celulele cancerigene.

M─ârar ┼či p─âtrunjel

M─ârarul ┼či p─âtrunjelul asigur─â un con┼úinut foarte ridicat de vitamina C, cel mai puternic antioxidant comun. Doza zilnic─â recomandat─â de vitamina C este de 40 mg. Aceste plante o pot asigura. 100 de grame de m─ârar con┼úine 100 mg de vitamina C, iar aceea┼či cantitate de p─âtrunjel are o concentra┼úie dubl─â de vitamina C.

Fructele acre (l─âm├ói, portocale, grepfrut), pe l├óng─â beneficiile pe care le aduc prin con┼úinutul lor crescut ├«n nutrien┼úi, au ┼či o concentra┼úie mare de vitamina C. Aceasta, administrat─â intravenos, ar putea fi eficient─â chiar ┼či ├«n stadiile avansate ale anumitor cancere.

Bei lapte ┼či te vindeci de insomnie, ne asigur─â speciali┼čtii. Se spune c─â un pahar de lapte ├«nainte de culcare favorizeaz─â un somn lini┼čtit, datorit─â con┼úinutului s─âu bogat de melatonin─â. Pe l├óng─â acest beneficiu, melatonina e un puternic antioxidant, iar antioxidan┼úii sunt buni paznici ├«mpotriva cancerului.