Laptele vă protejează de cancerul la sân

1 2 jpg jpeg

├Änt─âre┼čte din┼úii

Laptele este un produs foarte valoros, o surs─â important─â de vitamine ┼či minerale, ├«n special de calciu. Rolul s─âu ├«n s─ân─âtatea sistemului osos ┼či a din┼úilor este recunoscut de mult─â vreme. Datorit─â acestor beneficii, majoritatea nutri┼úioni┼čtilor recomand─â ca laptele ┼či alte produse lactate s─â fie consumate zilnic, ├«n cadrul unei diete echilibrate.

Este plin de nutrienţi

Laptele reprezint─â un aliment ideal ├«n procesul de cre┼čtere a copilului, deoarece con┼úine nutrien┼úii necesari pentru o alimenta┼úie adecvat─â ┼či contribuie la dezvoltarea armonioas─â a organismului. ├Än acela┼či timp, laptele este o surs─â bogat─â de calciu, fosfor, vitaminele D, B12 ┼či con┼úine, de asemenea, o cantitate important─â de proteine.

Scade tensiunea arterial─â

Un consum ridicat de fructe ┼či legume, ├«n combina┼úie cu lapte ┼či produse lactate, cu un con┼úinut redus de gr─âsimi, ajut─â la sc─âderea tensiunii arteriale mai mult dec├ót fructele ┼či legumele consumate singure.

Previne diabetul

Consumarea laptelui ┼či a produselor lactate ├«n locul zaharurilor rafinate ┼či a carbohidra┼úilor ajut─â la protejarea tinerilor supraponderali de diabetul zaharat de tip 2.

Cum introduceţi laptele în dieta zilnică

├Äncepe┼úi ziua cu lapte ┼či cereale!

Beţi lapte după-amiază, în loc de gustare!

Beţi lapte cu cafea, nu o cafea cu lapte!

La desert este ideal un pahar cu lapte!

Beţi un pahar cu lapte fierbinte, îndulcit cu miere, înainte de culcare!

Dup─â fiecare ┼čedin┼ú─â de fitness be┼úi lapte ├«n loc de ap─â!

Chefir, împotriva anemiei

Chefirul este un aliment s─ân─âtos, u┼čor de digerat, el dovedindu-se benefic pentru refacerea florei intestinale ┼či ├«nt─ârirea sistemului imunitar. De asemenea, este un bun revitalizator al pielii ┼či adjuvant al digestiei.

├Än plus, datorit─â ac┼úiunii bacteriilor lactice, chefirul este u┼čor de asimilat de organism. Speciali┼čtii recomand─â aceast─â b─âutur─â ┼či persoanelor care sufer─â de anemie.

Iaurtul vindec─â stomacul

Iaurtul are numeroase beneficii digestive. El ajut─â digestia, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte tranzitul intestinal, previne constipa┼úia. Este, totodat─â, un bun remediu ├«mpotriva diareei.

Spre deosebire de laptele dulce, iaurtul poate fi consumat ┼či de persoanele cu intoleran┼ú─â la lactoz─â. Mai mult, iaurtul cu bacterii active stimuleaz─â sistemul imunitar.

Brânza previne osteoporoza

Br├ónzeturile sunt una dintre cele mai bune surse de calciu, fiind recomandate ├«n special copiilor ┼či adolescen┼úilor pentru ├«nt─ârirea sistemului osos.

Brânzeturile sunt indicate inclusiv vârstnicilor, pentru prevenirea osteoporozei. Calciul se asimilează mai bine din brânzeturi decât din lapte. În 100 g brânză proaspătă de vacă se găsesc 90 mg calciu.