Depresia de iarn─â trece cu MERE ┼či MORCOVI

1 2 jpg jpeg

Consumaţi hrană vegetală

Adopta┼úi alimenta┼úia natural─â lacto-vegetarian─â, bogat─â ├«n legume ┼či fructe proaspete, leguminoase, sucuri naturale, salate, uleiuri vegetale naturale, semin┼úe oleaginoase, lapte proasp─ât, miere.

R─âd─âcinoasele, pline de hormonul fericirii

Dieta bogat─â ├«n serotonin─â, ÔÇťhormonul fericiriiÔÇŁ, are efecte benefice asupra psihicului. M├ónca┼úi lapte, br├ónz─â, banane, sfecl─â, alge verzi, ananas, cartofi, r─âd─âcinoase (┼úelin─â, morcovi, p─âtrunjel) spanac, ro┼čii, gr├óu integral.

Uleiurile esen┼úiale v─â lini┼čtesc

Uleiurile esen┼úiale de lev─ân┼úic─â, portocal, rozmarin, trandafir, bergamot─â sau neroli, au efecte sedative ┼či lini┼čtitoare. Picurate ├«n lampa de aromaterapie ori ├«n cada de baie, ori luate intern cu miere de albine, au efecte foarte bune.

Lev─ân┼úic─â ┼či valerian─â, pentru relaxare

Plantele medicinale au efecte puternice de vindecare, fiind recomandate ├«n func┼úie de constitu┼úia ayurvedic─â a pacientului. ├Än acest sens se pot folosi: valeriana, roini┼úa, salc├ómul, lev─ân┼úica, sun─âtoarea, rozmarinul, anasonul, feniculul ori cardamomul. Tratamentul este de durat─â ┼či va fi ┼úinut sub supravegherea medicului.

Nu uitaţi de alimentele bogate în minerale

Dieta bogat─â ├«n magneziu, acest mineral considerat ÔÇťreglator al st─ârilor de anxietate ┼či depresieÔÇŁ, e important─â. A┼čadar, consuma┼úi ro┼čii, mere, cacao, grepfrut, banane, curmale, porumb, cartofi, linte verde ┼či ro┼čie, usturoi, cereale integrale, nuci ┼či semin┼úe.

Purta┼úi haine ro┼čii

Culorile calde, cum sunt ro┼ču, portocaliu, galben, verde, au impact pozitiv asupra st─ârii psihice, ├«mbun─ât─â┼úesc tonusul psihic ┼či mental ┼či creeaz─â o stare de bun─â dispozi┼úie. Se pot folosi becuri colorate, haine colorate, ap─â de b─âut p─âstrat─â ├«n sticle colorate.

Face┼úi mi┼čcare

Exerci┼úiile de relaxare, exerci┼úiile respiratorii, posturile yoga. Practica regulat─â a acestor procedee ajut─â persoana bolnav─â s─â-┼či con┼čtientizeze profund emo┼úiile ┼či sentimentele ┼či s─â se debaraseze mai u┼čor de emo┼úiile negative neexprimate.

Vorbiţi deschis despre problemele proprii

C─âutarea cauzelor profunde ale bolii, care sunt ascunse ├«n subcon┼čtient, este una din cerin┼úele fundamentale ale terapiei. Astfel, discu┼úia sincer─â ┼či deschis─â cu terapeutul este o necesitate de baz─â ├«n tratament.