Cele mai bune remedii pentru insomnie

1 2 jpg jpeg

Cele mai bune remedii pentru insomnie - ceai de salvie

Unul din leacurile care te scap─â de insomnie este ceaiul sau decoctul de salvie. Decoctul se prepar─â astfel: pune 3-4 liguri de salvie m─ârun┼úit─â ├«n jum─âtate de litru de ap─â 8-10 ore, dup─â care filtreaz─â amestecul. Lichidul rezultat se pune deoparte, iar planta r─âmas─â dup─â filtrare se mai fierbe 5 minute ├«n jum─âtate de litru de ap─â. Amesteci cele 2 extracte ┼či folose┼čti preparatul intern (1-2 c─âni pe zi).

Cele mai bune remedii pentru insomnie - ceai de tei

Ceaiul de tei calmeaz─â ├«n c├óteva minute ┼či te ├«mbie la somn. Uleiurile volatile din flori de tei au efect sedativ.

Dac─â se adaug─â ├«n ceai ┼či p─âducel, somnul lini┼čtit este garantat. P─âducelul, care este recomandat ├«n st─âri de tensiune, de stres, normalizeaz─â ritmul cardiac ┼či induce o stare de calm.

Prepar─â o infuzie dintr-o linguri┼ú─â cu amestec de tei cu p─âducel la o can─â cu ap─â fierbinte ┼či las-o 5-10 minute. O s─â te bucuri de un somn u┼čor.

Cele mai bune remedii pentru insomnie - suc de dovleac

Dulceag ┼či ├«nmiresmat, dovleacul nu este doar leguma gustoas─â care ne duce cu g├óndul la pl─âcintele aromate ale bunicii. Dac─â ┼úi se ├«nt├ómpl─â des s─â ai parte de nop┼úi albe, un pahar cu suc de dovleac este cel mai bun remediu.

Amestec─â 50 ml suc de dovleac proasp─ât, cu o linguri┼ú─â de miere de albine. Tratamentul are ┼či o reac┼úie secundar─â pl─âcut─â: pute┼úi sc─âpa de pungile de sub ochi, care apar ├«n timpul somnului.

Cele mai bune remedii pentru insomnie - cire┼čele

Pentru persoanele care nu se pot odihni bine noaptea exist─â, odat─â cu venirea sezonului cald, ├«nc─â o veste bun─â: cire┼čele con┼úin melatonin─â, substan┼ú─â care ajut─â la instalarea somnului.

Cele mai bune remedii pentru insomnie - hameiul

Potrivit unor studii realizate recent, hameiul, unul dintre ingredientele indispensabile fabric─ârii berii, responsabil at├ót pentru gustul am─ârui al iubitei b─âuturi, c├ót ┼či pentru o parte dintre beneficiile pentru s─ân─âtate care pot decurge prin consumarea acesteia, poate contribui ┼či la tratarea insomniei.

Etnobotanistul britanic James Wong a testat eficien┼úa hameiului pe pacien┼úi care sufereau de insomnie sever─â ┼či nu reu┼čeau s─â doarm─â deloc noaptea.

Experimentul a constat ├«n consumarea unei cantit─â┼úi moderate de bere de c─âtre pacien┼úi, ├«nainte de somn. Majoritatea participan┼úilor la experiment au declarat c─â dup─â ce au ├«ncercat acest remediu adorm mult mai u┼čor ┼či c─â somnul lor este mai profund.

Hameiul este 100% natural ┼či nu are niciun efect secundar, iar cercet─âtorii au ar─âtat c─â elibereaz─â o substan┼ú─â numit─â carbonil dimetilvinil, cunoscut─â pentru efectul sedativ ┼či de relaxare. ├Än plus, vitamina B2 ┼či acidul nicotinic din bere care se al─âtur─â hameiului, ajut─â ca somnul s─â se instaleze mai repede.

Membrii Centrului de Studii despre Bere, S─ân─âtate ┼či Nutri┼úie atrag aten┼úia c─â un consum moderat de bere trebuie completat de un stil de via┼ú─â s─ân─âtos ┼či o alimenta┼úie corespunz─âtoare. Un consum moderat de bere este reprezentat de 330 ml cu 5% alcool pentru femei ┼či 660ml cu 5% alcool ├«n cazul b─ârba┼úilor.