Ceaiurile care reduc riscul de accident vascular cerebral

1 2 jpg jpeg

A┼ča cum era de a┼čteptat, secretul const─â ├«n men┼úinerea unui echilibru, ├«ntruc├ót nu este indicat consumul ├«n exces al acestor ceaiuri.

Astfel, o cea┼čc─â de ceai negru diminea┼úa ┼či o alta de ceai verde, dup─â-amiaza, sunt suficiente pentru a beneficia de efectele lor spectaculoase asupra s─ân─ât─â┼úii.

Ceaiul verde ┼či ceaiul negru reduc cu 20% riscul de accident vascular cerebral

Aceast─â cifr─â este rezultatul unui studiu realizat de Centrul Na┼úional Cerebral ┼či Cardiovascular din Japonia, timp de 13 ani, perioad─â ├«n care au fost monitorizate peste 83.269 de persoane.

Potrivit directorului studiului, medicul Yoshihiro Kokubo, rezultatele cercet─ârii sunt c├ót se poate de optimiste. Mai precis, o simpl─â schimbare ├«n ceea ce prive┼čte modul nostru de via┼ú─â - consumul a dou─â c─âni de ceai zilnic, ne poate ajuta s─â evit─âm multe probleme de s─ân─âtate.

Iat─â rezultatele detaliate ale studiului realizat de cercet─âtorii japonezi:

- Participan┼úii la studiu aveau ├«ntre 45 ┼či 74 de ani; - Ei au fost ├«mp─âr┼úi┼úi ├«n dou─â grupe: pe de o parte, consumatorii de ceai negru ┼či ceai verde ┼či persoanele care nu consumau deloc aceste ceaiuri, pe de alt─â parte; - S-a constatat c─â persoanele care beau dou─â p├ón─â la patru ce┼čti de ceai negru sau ceai verde zilnic aveau un risc mai mic cu 20% de a fi victimele unui accident vascular cerebral, comparativ cu persoanele care nu consumau deloc; - Totodat─â, persoanele care consumau cel pu┼úin o cea┼čc─â de cafea zilnic sau una de ceai negru/verde prezentau un risc cu 32% mai sc─âzut de a suferi o hemoragie intracerebral─â.

Consumul de ceai verde sau negru ┼či s─ân─âtatea cerebral─â

At├ót ceaiul verde c├ót ┼či ceaiul negru sunt bogate ├«n catechine, adic─â compu┼či cu un puternic efect antioxidant ┼či antiinflamator, acestea av├ónd un rol important ├«n prevenirea form─ârii cheagurilor de s├ónge.

Totodat─â, ceaiul verde ┼či ceaiul negru m─âresc capacitatea antioxidant─â a plasmei ┼či au efecte antitrombogenice, care inhib─â de asemenea formarea de cheaguri de s├ónge.

Astfel, oamenii de ┼čtiin┼ú─â recomand─â consumul de cafea sau ceai negru diminea┼úa ┼či de ceai verde, dup─â-amiaza. ├Än acest fel, acidul clorogenic din cafea poate diminua riscul de accident vascular cerebral, precum ┼či probabilitatea apari┼úiei diabetului de tip 2.

Beneficiile consumului de ceai negru - bogat în antioxidanţi

Ceaiul negru este folosit ├«nc─â din Antichitate ca un remediu eficient ├«n prevenirea problemelor de memorie, acesta av├ónd un puternic efect de stimulare ┼či energizare a organismului.

├Äntr-adev─âr, ceaiul negru este bogat ├«n cofein─â ┼či con┼úine un compus stimulent numit teofilin─â.

Ceaiul negru este, de asemenea, foarte bogat în polifenoli, adică antioxidanţi care protejează celulele organismului împotriva daunelor provocate de radicalii liberi.

Ceaiul negru este astringent (prin urmare, are un gust u┼čor amar). Aceast─â particularitate a ceaiului negru ├«mbun─ât─â┼úe┼čte procesul digestiv ┼či ajut─â ├«n tratarea gastritei. Totodat─â, ceaiul negru are efect diuretic, fiind ideal pentru a combate reten┼úia de ap─â.

Consumul de ceai negru ajută la pierderea în greutate prin menţinerea unui senzaţii de saţietate pentru o perioadă mai lungă de timp în corpul nostru. Este ideal pentru a fi consumat la micul dejun sau imediat după mesele principale.

Beneficiile consumului de ceai verde - un cadou al naturii

Dup─â ceaiul alb, cel verde este b─âutura cu cel mai bogat con┼úinut de antioxidan┼úi. Acesta con┼úine, de asemenea, vitaminele C ┼či E, lutein─â ┼či zeaxatin─â.

Consumul de ceai verde accelereaz─â organismul ┼či promoveaz─â pierderea ├«n greutate, cu condi┼úia respect─ârii unei diete echilibrate ┼či s─ân─âtoase.

De men┼úionat c─â ceaiul verde promoveaz─â o bun─â circula┼úie sanguin─â ┼či regleaz─â nivelul de colesterol din s├ónge.