Ce alimente îţi îmbunătăţesc vederea

1 2 jpg jpeg

G─âlbenu┼čul

Acesta con┼úine din plin antioxidan┼úi ┼či zinc, compu┼úi care au un rol esen┼úial ├«n prevenirea afec┼úiunilor oculare specifice ├«naint─ârii ├«n v├órst─â.

Laptele degresat

Laptele degresat este unul dintre alimentele care previne degenerarea maculară, o afecţiune oftalmologică gravă care afectează vederea centrală. Ce face acest aliment atât de puternic încât să ţină la distanţă o astfel de boală? Răspunsul este simplu: conţinutul lui ridicat de vitamina D.

Migdalele

┼×i migdalele, care con┼úin din plin vitamina E, ├«ncetinesc evolu┼úia deterior─ârii vederii care are loc, de obicei, odat─â cu ├«naintarea ├«n v├órst─â. A┼ča c─â, este recomandat s─â m─ân├ónci c├óte un pumn de migdale de 2 ori pe s─âpt─âm├ón─â.

Stridiile

Aceste fructe de mare sunt o sursă excelentă de zinc, un mineral extrem de important pentru vedere. În plus, despre acesta s-a aflat, în urma a numeroase studii, că sunt indicate pacienţilor care au un stadiu avansat de degenerare maculară.

Fasole

┼×i fasolea con┼úine mult zinc. ├Än urma unei cercet─âri, s-a demonstrat c─â persoanele care obi┼čnuiesc s─â m─ân├ónce fasole ┼či-au men┼úinut ┼úesuturile oculare ├«n stare bun─â.

Broccoli

Ar trebui s─â incluzi ├«n diet─â ┼či broccoli dac─â vrei s─â ai grij─â de vederea ta. Se pare c─â aceast─â legum─â men┼úine intact─â retina ochilor.

Cartofii dulci

Cartofii dulci au un conţinut bogat de betacaroten. Acesta contribuie la o vedere ageră. Din acest motiv, ar trebui ca din alimentaţia ta să nu lipsească cartofii dulci.

Ardeiul gras ro┼ču

Ardeiul gras ro┼ču te ┼úine departe de cataract─â, datorit─â faptului c─â are ├«n compozi┼úie o cantitate impresionant─â de vitamina C.